Declaratiile fiscale se depun pina pe 17 mai

Termenul a fost decalat deoarece 15 este zi nelucratoare. Formularele pot fi trimise prin posta sau depuse direct la ghiseu.

Bacauanii care obtin venituri din mai multe surse au, si in acest an, obligatia depunerii declaratiilor de venit. De regula data limita pentru aceasta operatiune era 15 mai, dar in acest an cade intr-o zi nelucratoare, sambata. Pentru a nu „fura“ din timpul contribuabililor, Agentia Natioanala de Administrare Fiscala a decis sa decaleze termenul pina in prima zi lucratoare din saptamana urmatoare. Asa se face ca in acest an formularele care atesta veniturile obtinute de oamenii muncii trebuie sa ajunga la Fisc pana cel mai tarziu la data de 17 mai 2010. Fiecare bacauan care are mai mult de un loc de munca ori care obtine venituri din mai multe surse trebuie sa depuna la organul fiscal formularul 200 privind veniturile realizate in ultimul an incheiat. Declaratiile fiscale se completeaza de catre contribuabilii persoane fizice care obtin venituri din activitati cum ar fi cele independente (activitati comerciale, profesiuni libere, drepturi de proprietate intelectuala), venituri din cedarea folosintei bunurilor (inchirieri sau arenda), din activitati agricole (de felul cultivarii florilor, a legumelor in sere, a pepinierelor), precum si din operatiuni de valuta la termen si din transferul titlurilor de valoare cum ar fi actiunile. Formularul 200, declaratie privind veniturile realizate poate fi descarcat de pe site-ul ANAF, prin accesarea portalului www.anaf.ro/asistenta contribuabili. Cei care nu au acces la internet sau nu vor sa uzeze de acest mijloc pot ridica formularele necesare de la sediile administratiilor financiare de care apartin. Declaratiile de venit pot fi depuse direct la sediul administratiei financiare, sau pot fi trimise prin posta, pe cheltuiala fiecaruia deoarece plicul trebuie expediat in regim recomandat. Ar mai fi si cale depunerii actelor on-line, dar aceasta nu este la indemana oricui, deoarece doritorii ar trebui sa detina un certificat digital, eliberat de furnizorii de servicii de certificare si sa se inregistreze ca utilizator ai acestui serviciu. Cum nu toata lumea are asa ceva, raman mai folosite primele doua variante. Cei care nu se obosesc cu aceste hartii pot fi notificati de finantisti, iar daca nu se conformeaza nici dupa aceea li se poate aplica o amenda, care insa nu este prea usturatoare, intre 10 si cel mult 100 de lei. De asemenea, Fiscul poate calcula, din oficiu, darile pe care le datoreaza contribuabilul, in cazul in care nici una din „urecheli“ nu este eficienta.

Comentarii

  1. Mda…mă și grăbesc să le depun :)) . Cum să nu plătesc taxe pentru un stat care îmi apără interesele cu atâta conștiinciozitate :)) ; eu sper că vor da afară din Parlament dacă nu mai sunt bani din taxe.

Adauga un comentariu

*