Sambata, 24 aprilie 2010, la Sala „Ateneu”, Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacau a redeschis Programul de formare continua „Managementul proiectelor educaţionale”, program tematic şi modular care se va realiza prin stagii nondisciplinare pe parcursul a 60 ore, fiind purtator de 15 credite profesionale transferabile. Acesta este parte integranta a programului-mamut „Formare şi dezvoltare profesionala in mediul defavorizat”, acreditat de Ministerul Educaţiei. „Relansarea acestui program constituie o prioritate pentru noi, ne-a declarat prof. Gabriel Stan, directorul C.C.D. Bacau. El este de maxim interes pentru colegi şi datorita faptului ca, in buna parte, dezvoltarea invaţamantului romanesc va depinde de accesarea fondurilor romaneşti şi internaţionale, prin aplicarea unor proiecte. De asemenea, credem ca proiectele educaţionale reprezinta la ora actuala cel mai rapid şi eficient mijloc de elaborare a unor acţiuni concrete, de atenuare a efectelor unor probleme instituţionale, sau chiar de dezvoltare a unor noi teorii educaţionale. Ca de obicei, punem la dispoziţia participanţilor un suport de curs. De altfel, furnizorii de programe de formare care se respecta, sunt aproape obligaţi sa faca acest lucru, iar noi facem parte din aceasta categorie.” Scopul programului este implementarea unui sistem de valori ştiinţifico-practice legate de conceperea proiectelor educaţionale, capabil sa raspunda problematicii educaţionale complexe, care caracterizeaza condiţiile socio-economice prin care trece ţara noastra odata cu aderarea la Uniunea Europeana. Dintre obiectivele acestui curs de perfecţionare amintim: educarea formala a grupului ţinta despre rolul şi importanţa proiectelor educţionale din perspectiva comunitaţii; stabilirea şi fixarea structurii matriceale a proiectelor educaţionale; identificarea celor mai fezabile, aplicabile şi originale idei/probleme care vor sta la baza viitoarelor propuneri de proiecte educaţionale.Instituţia organizatoare, C.C.D., estimeaza ca in perioada 2010 – 2011 vor beneficia direct de acest curs peste 500 de cadre didactice şi ca 25% din numarul acestora vor reuşi sa aplice proiecte/programe, odata cu accesarea fondurilor nerambursabile, puse deja la dispoziţie de Ministerul Educaţiei şi de finanţatori externi. Proiectele educaţionale reprezinta a priori o cale de rezolvare a problemelor educaţionale cu care se confrunta invaţamantul romanesc la ora actuala, atat din punct de vedere al competenţelor cognitive şi abilitaţilor pe care le promoveaza grupului ţinta, cat şi posibilitaţilor de modernizare a bazei materiale. Programul beneficiaza de un valoros suport de curs din cuprinsul caruia evidenţiem urmatoarele capitole: Conceptul de proiect, proiect educaţional şi program educaţional, Cadrul conceptual al managementului proiectelor educaţionale, Managementul integrarii proiectelor educaţionale şi Auditul calitaţii proiectelor educaţionale. St.O.