Credem ca aceasta este intrebarea corecta, deoarece aproape jumatate dintre candidatii prezenti la Concursul national de titularizare sunt doar aspiranti la statutul de cadru didactic, daca avem in vedere nivelul pregatirii lor pedagogice (adica, pregatirea metodica, de specialitate). Evident, nu e vina lor ca in timpul celor trei ani de studii universitare (dupa modelul Bologna) n-au mai efectuat nici o ora de pregatire metodica de specialitate, nu e vina lor ca n-au asistat – in timpul facultatii – la nici o ora de predare si – mai ales – nu e vina lor ca n-au predat, in anii studentiei, nici macar o ora, ca sa simta ce inseamna sa fii cu adevarat cadru didactic, sa comunici, sa transmiti cunostinte, sa dialoghezi cu clasa si sa te faci inteles de elevi. Aici trebuie cautata principala explicatie a puzderiei de medii sub 5.00, un argument puternic fiind si rezultatele bune si foarte bune obtinute an de an la concursul de titularizare de educatoare si de invatatori, care au o buna pregatire metodica de specialitate, formata inca din anii liceului pedagogic. Celelalte explicatii ale rezultatelor slabe si foarte slabe constau in noul sistem de desfasurare a examenului si in dificultatea crescuta a subiectelor fata de editiile anterioare ale concursului. Dupa cum ne-a informat inspectorul scolar general adjunct Nicu Harasemciuc, din cele 1040 de lucrari corectate au fost anulate 8. Au fost obtinute 319 medii peste 7.00; 441 de medii intre 5.00 – 6.99 si 280 de medii sub 5.00. „Candidatilor care au obtinut medii sub 5.00 li se anuleaza rezultatele obtinute in anii anteriori, fara a mai avea dreptul la detasare, suplinire sau continuitate, ei fiind nevoiti sa participe la un nou concurs, pe 9 august a.c.”, a precizat Nicu Harasemciuc. Rezultatele din acest an sunt sub valoarea celor din anul precedent: doar 30,67% medii peste 7.00 fata de 35% anul trecut; 42% medii intre 5.00 – 6.99 fata de 45% in 2009 si 26,93% medii sub 5.00 fata de numai 20% in anul precedent. „Este adevarat ca gradul de dificultate a subiectelor a fost, la unele discipline, mai mare decat in 2009, dar tot atat de adevarat este si faptul ca scazut mult nivelul de pregatire a candidatilor pentru acest important examen”, a subliniat inspectorul scolar general adjunct Nicu Harasemciuc. Dupa afisarea rezultatelor au fost depuse 197 de contestatii, care vor fi rezolvate tot in cele 11 centre nationale de evaluare stabilite initial, rezultatele la contestatii urmand sa fie afisate miercuri, 21 iulie a.c. Cei 319 candidati cu medii peste 7.00 participa la prima sesiune de repartizare, programata in zilele de 22 si 23 iulie. Urmatoarea sesiune va avea loc in intervalul 26 – 27 iulie a.c., pentru candidatii care au obtinut medii intre 5.00 si 6.99 la concursul din acest an si pentru candidatii care au obtinut medii peste 5.00 in editiile din anii precedenti, pe locurile netitularizabile ramase vacante, in ordinea descrescatoare a mediilor, prioritate avand candidatii din acest an. In finje, dupa cum am precizat ceva mai sus, candidatii care au obtinut medii sub 5.00 mai au sansa unui nou concurs, pe 9 august, pentru ocuparea catedrelor ramase vacante, dupa etapele de repartizare din ultima decada a lunii iulie. St.O.