In aceasta perioada, Inspectoratul Scolar si Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” organizeaza sesiuni de formare in cadrul proiectului national “Proces educational optimizat in viziunea competentelor societatii cunoasterii”. La invitatia SIVECO Romania, din partea Casei Corpului Didactic “Grigore Tabacaru” Bacau au dobandit calitatea de formatori profesorul – metodist Mihaela Liliana Ciuchi si profesoara Maria Ema Faciu. Proiectul este cofinantat din Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 (POSDRU) si este implementat de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului (MECTS), prin Unitatea de Management al Proiectelor cu Finantare Externa (UMPFE), in parteneriat cu SC SIVECO Romania SA si Universitatea Nationala de Aparare „Carol I” Bucuresti,. Finalizarea proiectului va avea loc in noiembrie 2012. Obiectivul general al acestui proiect vizeaza cresterea accesului la un invatamant de calitate, prin intermediul unor demersuri educationale integrate, inter si transdisciplinare, orientate catre dezvoltarea competentelor solicitate de societatea moderna si optimizarea procesului educational prin utilizarea TIC, inclusiv tehnologiile multi-touch. Beneficiarii acestui proiect sunt unitatile de invatamant preuniversitar liceal din intreaga tara. Astfel, proiectul se va implementa in 1410 licee, implicand in activitatile sale 35.250 elevi de liceu, 1410 directori si 7050 de evaluatori din sistemul national de examinare, evaluare si curriculum din invatamantul preuniversitar. In Moldova, sesiunile de formare se organizeaza in centre regionale, la Bacau, Iasi si Piatra Neamt, acestea avand durata de 3 zile/sesiune. In cadrul proiectului au fost elaborate materiale informative (afise, brosuri, etc.), care sunt destinate beneficiarilor proiectului, respectiv unitatilor liceale, inspectoratelor scolare judetene si caselor corpului didactic. La inceputul acestei luni a demarat deja, la nivel national, activitatea de formare a persoanelor resursa din licee (in medie, 1 persoana/liceu), in vederea aplicarii curricumului integrat, inter si transdisciplinar la clasa, prin proiecte didactice transdisciplinare. Persoanele resursa sunt persoanele cu atributii in evaluare, examinare si proiectare curriculara din fiecare liceu. Participantii la formare vor deveni ulterior persoane resursa, formand la randul lor restul personalului cu atributii in evaluare, examinare si proiectare curriculara din liceul din care provin, directorul unitatii scolare si 25 de elevi. Dar acest proiect vizeaza in general intreg sistemul educational, prin furnizarea unui model validat de lucru in clasa, menit sa genereze o serie de efecte pozitive precum stimularea si dezvoltarea multilaterala a personalitatii in curs de formare a elevilor, inclusiv aptitudinile acestora de comunicare si lucru in echipa, gandirea creativa, gradul de adaptare la situatii diferite, dezvoltarea capacitatii de investigare si de valorizare a propriei experiente, alfabetizarea digitala a beneficiarilor proiectului, formarea capacitatii de invatare de-a lungul intregii vieti, precum si integrarea sociala armonioasa, sporirea sanselor de a urma cursuri de invatare ulterioare, care sa faciliteze gasirea unui loc de munca intr-o piata a muncii moderna, flexibila si incluziva.