Conducerea Maternităţii Giuleşti, suspendată până la finalizarea anchetei. A fost numit un nou director

Conducerea Maternităţii Giuleşti, suspendată până la finalizarea anchetei. A fost numit un nou director

Întreaga conducere a Maternităţii Giuleşti a fost suspendată până la finalizarea anchetei, în urma dispoziţiei primarului general Sorin Oprescu.

‘În urma anunţării rezultatelor anchetei preliminare de la Maternitatea Giuleşti, din dispoziţia primarului general Sorin Oprescu, întreaga conducere a maternităţii a fost suspendată până la finalizarea anchetei”, a anunţat municipalitatea, într-un comunicat.

În funcţia de director al maternităţii a fost numită Victoria Nicolau, medic primar anestezist.

Ministrul Sănătăţii, Cseke Attila, a cerut, miercuri, primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu, demiterea echipei manageriale a Spitalului Clinic de Obstetrică-Ginecologie „Panait Sârbu” din Bucureşti, în urma rezultatelor preliminare ale anchetei.

După solicitarea lui Cseke Attila, viceprimarul Capitalei Victor Iovici a declarat, miercuri, pentru MEDIAFAX că a fost luată în calcul încă de marţi demiterea echipei manageriale de la Maternitatea Giuleşti, însă contractul este încheiat cu Ministerul Sănătăţii, astfel că municipalitatea nu poate să facă demiterile în acest caz.

La rândul lui, directorul Administraţiei Spitalelor Bucureşti, Marius Savu, a declarat, miercuri, pentru MEDIAFAX că Municipalitatea ia în calcul recomandarea ministrului Sănătăţii privind demiterea conducerii Maternităţii Giuleşti, dar aşteaptă finalizarea anchetei, acest lucru putând avea loc în zilele următoare.

În acest context, MS a făcut mai multe precizări.

Managerul Spitalul Clinic de Obstetrică-Ginecologie „Panait Sârbu” din Bucureşti, Bogdan Marinescu, a încheiat cu ministrul Sănătăţii contractul de management nr. 243 din 14 decembrie 2006.

Contractul a avut o valabilitate de trei ani şi a expirat în 14 decembrie 2009, a informat MS, într-un comunicat.

Ulterior acestei date, conform legislaţiei prin care, printr-un proiect pilot, o serie de spitale se transferau, către Primăria Capitalei, la solicitarea Administraţiei Spitalelor şi Serviciilor Medicale Bucureşti, ministrul Sănătăţii l-a numit interimar, în continuare, tot pe Bogdan Marinescu.

Conform art. 178 alin. (3) din Legea 95/2006 şi a noii legislaţii privind descentralizarea, respectiv Ordonanţa nr. 48/2010, de la data transferului managementului asistenţei medicale către autorităţile administraţiei publice locale, actul administrativ cu caracter individual de numire al managerului interimar şi al comitetului director interimar, emis anterior acestei proceduri, respectiv ordinul ministrului sănătăţii, a devenit caduc. Astfel, persoana care are atribuţii legale privind numirea managerului interimar este primarul unităţii administrativ-teritoriale, primarul general al municipiului Bucureşti sau preşedintele consiliului judeţean, după caz.

„Competenţele Ministerului Sănătăţii în materia numirii, respectiv eliberarea din funcţie a managerului spitalului public, inclusiv a managerului interimar şi a comitetului director interimar au încetat prin efectul legii”, a arătat MS.

În 8 iulie, Ministerul Sănătăţii a notificat Prefectura Capitalei şi direcţiile de sănătate publică cu privire la aceste noi prevederi şi atribuţii ce revin fiecărei instituţii, respectiv accea de a numi manageri interimari şi comitete directoare interimare.

Adauga un comentariu

*