Trei din cinci români consideră că în România mass-media sunt independente, potrivit unui sondaj de opinie realizat de Compania de Cercetare Sociologică şi Branding (CCSB), la comanda Pro Democraţia.
Această opinie este împărtăşită de 62 la sută dintre cei intervievaţi, o opinie contrară având 31 la sută dintre repondenţi.
Un procent mai mare, de 69 la sută, dintre cei care au răspuns consideră că, în România, mass-media serveşte interesele populaţiei, un punct de vedere contrar fiind susţinut de 27 la sută dintre repondenţi.
La întrebarea „Cât de importantă este mass-media pentru democraţie?”, 58 la sută dintre cei chestionaţi au răspuns „foarte importantă”, 28 la sută – „destul de importantă”, 8 la sută – „destul de puţin importantă” şi trei la sută – „deloc importantă”.
Potrivit sondajului de opinie, 71 la sută dintre repondenţi au declarat că televizorul este, în general, principala sursă de unde îşi iau informaţiile, 13 la sută au afirmat că principala sursă de informaţii este Internetul, 9 la sută – presa scrisă, iar 6 la sută – radioul.
Repondenţii au mai afirmat că, într-o zi normală din timpul săptămânii, petrec în medie 2,7 ore la televizor, 1,3 ore ascultând radioul, 0,8 ore citind presa scrisă şi 0,8 ore navigând pe Internet.
De asemenea, aproape jumătate dintre români consideră că politicienii nu gândesc niciodată ca oamenii obişnuiţi.
Studiul a fost realizat de Compania de Cercetare Sociologică şi Branding, în perioada 23-28 septembrie, pe un eşantion reprezentativ alcătuit din 1.017 persoane, sondajul de opinie având o marjă de eroare de plus minus 3,1 la sută.