Site despre care poţi afla totul despre activitatea parlamentarilor, relansat

Institutul pentru Politici Publice a relansat miercuri site-ul www.alesiivoteaza.ro, care conţine dateexistente pe site-urile celor două Camere ale Parlamentului, prelucrate şi prezentate sub forma unor statistici, în vederea interconectării dintre cetăţeni şi parlamentari.

„Tot ceea ce există la nivelul Camerei Deputaţilor şi Senatului este prelucrat şi poate fi găsit în forma unor statistici. Noi credem că o să fie un pas înainte modul în care cel puţin cetăţenii o să interacţioneze cu parlamentarii. Ne propunem, inclusiv, să îi conectăm din punct de vedere al comunicării electronice, cel puţin cu cei care au email-uri şi ştiu să le folosească sau care răspund sau folosesc ei personal e-mail-ul. Am vrea să putem să intermediem acest lucru”, a declarat directorul adjunct al IPP, Adrian Moraru, în timpul unei conferinţe de presă.

Site-ul www.alesiivoteaza.ro conţine secţiuni precum „Parlamentari”, ” Acte”, ” Voturi”, „Comisii”, „Cheltuieli” şi „Blog”.

Potrivit statisticilor existente pe site, „proiectul de Lege pentru respingerea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.59/1997 privind destinaţia sumelor încasate de Fondul Proprietăţii de Stat în cadrul procesului de privatizare a societăţilor comerciale la care statul este acţionar” a fost proiectul cu cea mai mare durată de adoptare, de 4.379 zile, fiind înregistrat la Senat în anul 1997 şi adoptat de Camera Deputaţilor, ca for decizional, 12 ani mai târziu, în 2009, în timp ce „proiectul de Lege privind retrocedarea către Biblioteca Academiei a unor documente istorice, reţinute în mod abuziv la Arhivele Naţionale ale României” a fost adoptat în 3.409 zile.

Media de adoptare a proiectelor de lege calculată de IPP este de 226 zile.

Pe site se mai regăsesc cele mai recente iniţiative depuse, cele mai recente iniţiative respinse, cele mai recente iniţiative aprobate tacit, precum şi cele mai recente iniţiative trimise de către şeful statului pentru reexaminare.

De asemenea, există informaţii referitoare la fiecare parlamentar, printre care prezenţă, loialitate sau iniţiative depuse.

În aceeaşi conferinţă de presă, reprezentanţii IPP au prezentat o analiză privind cheltuielile cu salariaţii şi colaboratorii din birourile parlamentare ale deputaţilor din perioada noiembrie 2006 – iulie 2008.

„Bănuim, avem foarte multe informaţii, că angajaţii din teritoriu nu sunt ce ar trebui să fie. Nu neapărat ne dorim să-i facem de ruşine pe parlamentari, să stricăm imaginea Parlamentului, ci, din contră, vrem să-i impulsionăm să-şi angajeze nişte oameni competenţi, care să poată să-i ajute, fie să scrie legi, fie să ţină legătura cu cetăţenii. În acest sens, uneori trebuie să arătăm şi lucrurile rele, poate unii dintre ei să-şi schimbe comportamentul şi să înceapă să-şi angajeze oameni de care e nevoie”, a mai spus Moraru.

Sursa MEDIAFAX.RO

Adauga un comentariu

*