În cadrul parteneriatului încheiat între Inspectoratul General al Poliţiei Române prin Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii şi Asociaţia Telefonul Copilului a fost lansată, Campania “Cand eu nu pot să vorbesc….”.
Scopul acesteia vizează creşterea gradului de implicare a populaţiei în semnalarea cazurilor de încălcare a drepturilor copilului la telefonul 116 111, serviciu gratuit gestionat de Asociaţia Telefonul Copilului. Sesizarea abuzurilor va permite intervenţia poliţiştilor, a asistenţilor sociali şi a altor specialişti pentru rezolvarea fiecărei situaţii în parte. Numărul de telefon 116111 nu se substituite apelului de urgenţă 112 ci vine în sprijinul cetăţenilor care pot primi astfel, în plus, informaţii şi consiliere în domeniul drepturilor copilului.Asociaţia Telefonul Copilului este o organizaţie neguvernamentală, non-profit, al cărei scop este acela de a proteja copiii împotriva oricărei încercări de încălcare a drepturilor lor, împotriva oricărei forme de abuz. Este activă în domeniul protecţiei drepturilor copilului 7 zile din 7, între orele 08.00-20.00 răspunde apelurilor copiilor şi parintilor la 116 111.Asociaţia Telefonul Copilului a fost înfiinţată în anul 2006, după finalizarea funcţionării serviciului 0800 8 200 200, timp de 5 ani, în cadrul programelor Phare finanţate de Uniunea Europeană, fiind promovat prin intermediul campaniilor „Casa de Copii nu e acasă” şi „Drepturile copilului sunt lege”.În iulie 2008, Asociaţiei Telefonul Copilului, în parteneriat cu Romtelecom, i-a fost acordată de către Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii (ANC), licenţa pentru implementarea numărului unic european de asistenţă pentru copii, 116 111. Începând cu data de 1 octombrie 2008 acesta a devenit funcţional la nivelul întregii ţări în reţeaua Romtelecom. România a fost a treia ţară din Uniunea Europeană care a pus la dispoziţia copiilor acest număr unic. Serviciile oferite de către Telefonul Copilului 116 111 sunt: informare cu privire la promovarea şi respectarea drepturilor copiilor; consiliere cu privire la promovarea şi respectarea drepturilor copiilor; indrumare către instituţiile în măsură să acorde asistenţa necesară; urmărirea modului de soluţionare a cazurilor; monitorizarea respectării drepturilor copilului în urma cazurilor înregistrate şi informarea instituţiilor abilitate cu privire la problemele întâmpinate de copii.