E 85, transformat in cimitir

Moartea la panda pe sosea

Dupa fiecare accident rutier, soldat cu pierderi de vieţi omeneşti, pe marginea drumului apar cruci sau pietre funerare. Le poţi numara cu zecile de-a lungul oricarei şosele. Oamenii care au pierdut pe cineva drag intr-un accident marcheaza acel loc cu o cruce. Oamenii bisericii  spun ca instalarea acestor cruci nu tine de canoanele bisericesti, ci mai mult de traditie. IGPR sustine ca numarul accidentelor rutiere in 2010 a scazut fata de 2009, iar  cauza principala este viteza excesiva.

Comisarul-şef Lucian Diniţa a declarat ca numarul accidentelor rutiere inregistrate in primele 11 luni ale anului a ajuns la peste 8.300, cu 11,34 la suta mai putine decat in perioada similara a lui 2009, cauza principala fiind viteza excesiva. Lucian Dinita a precizat ca numarul persoanelor decedate a ajuns la 2.126, iar cel al ranitilor grav la 7.655, ceea ce reprezinta o scadere cu 17 la suta a mortilor si cu 8,81 la suta a ranitilor grav. Statisticile Politiei Rutiere indica reducerea numarului de accidente, dar pericolele pe drumuri nu au disparut. In timp ce pe sosele vedem in continuare soferi agresivi, care incalca toate legile de circulatie cu putinta, iar infrastructura rutiera se deterioreaza de la un an la altul, lucru pe care il putem constata daca nu circulam doar pe drumurile nationale, Ministerul Administratei si Internelor anunta ca,  datorita masurilor pe care le-a luat, numarul accidentelor rutiere a scazut drastic in ultimii doi ani. In realitate, pe drumurile publice e mai putin sange in primul rand pentru ca a venit criza. Acest lucru a dus la prabusirea sectorului auto si la reducerea drastica a numarului de kilometri parcursi de soferi.

1.995 de morti in 2009, 1.666 in 2010

Cifrele anuntate de M.A.I. privind dinamica accidentelor rutiere grave intr-o comparatie a primelor 9 luni din 2010 fata de primele 9 luni ale lui 2009 suna asa: numarul accidentelor de circulatie grave a scazut cu 11,44 la suta, al persoanelor decedate cu 16,49 la suta, iar al persoanelor ranite grav cu 8,10 la suta.

In cifre absolute:

  • 2009 – 7.489 accidente grave, 1.995 morti, 6.707 raniti grav
  • 2010 – 6.632 accidente grave, 1.666 morti, 6.164 raniti grav

Comunicatul continua: „Ca urmare a activitatilor intreprinse de catre Politia Rutiera, s-a reusit diminuarea riscului rutier, fiind pentru prima data cand, in doi ani consecutivi (2009 si 2010), se inregistreaza scaderi atat la numarul de accidente rutiere grave, cat si la numarul persoanelor decedate, respectiv al celor ranite grav”. Asadar, riscurile in trafic pentru soferi sunt, potrivit Politiei Rutiere, mai mici cu aproximativ 12-15 la suta.

Cimitirul DN2

Cruci de-o schioapa, din metal sau marmura, la care, din cand in cand, cineva mai pune cate o coroana, o floare sau o lumanare, sunt semnele care amintesc ca soseaua nu este un loc sigur. Mult mai socante decat insemnele amplasate de politie, crucile stau marturie a faptului ca mana destinului te ajunge chiar si cand esti pe drum. Crucile descriu o harta neagra a judetului  si, mai ales, a DN2 – E85, care strabate judetul Bacau. In aproape toate punctele care permit ambalarea motorului masinilor la turatii maxime, poate fi observata cate o cruce. Spre exemplu, pe Drumul European, numai de la Focsani si pana la Slobozia Bradului sunt mai bine de 50 de cruci, unele mai vechi, altele mai noi, care anunta ca acolo si-au pierdut viata una sau mai multe persoane. In multe puncte in care au avut loc accidente soldate cu pierderi de vieti omenesti, familiile nu au mai pus cruci. Fie pentru ca nu au avut bani, fie pentru ca sunt din alte judete si nu au mai ajuns prin Vrancea. Crucile ridicate pe marginea drumului sunt, mai mult decat monumente in memoria celor morti, atentionari pentru cei vii ca viata se poate curma brusc. Desi sunt semne ale durerii, unele dintre aceste crucile de pe marginea drumurilor nu sunt respectate cum ar trebui, fiind lasate in uitare. Pe alocuri, crucile sunt atat de dese incat spaţiile respective par a fi cimitire.

Accidente mortale e DN 2

O traversare pe timp de noapte si prin loc nepermis a DN 2, care traverseaza Nicolae Balcescu,  i-a adus moartea unui barbat din aceasta comuna. Pietonul a fost lovit de un tir, dupa ce a coborat dintr-un autobuz, incercand sa traverseze strada in fuga. Pe fondul vizibilitatii reduse, soferul nu a mai putut evita accidentul, pietonul fiind lovit in plin in momentul in care a dat sa traverseze. Barbatul s-a stins in drum spre Spitalul Judetean de Urgenta Bacau. Neatentia in trafic a condus la inregistrarea unui nou deces pe DN 2, si la aparitia unei noi cruci. O alta marcheaza locul unde o femeie femeie a incetat din viata in urma leziunilor suferite intr-un accident de circulatie produs intre un autoturism si o caruta. Un alt caz, o alta cruce pe E 85. Un pieton si-a pierdut viata in timp ce incerca sa traverseze strada prin loc nepermis si fara sa se asigure. Accidentul mortal a avut loc in comuna Racaciuni. In timp ce Iulian B., 36 ani, conducea un autobuz, l-a acrosat pe Petrica C., 43 ani, din comuna Racaciuni, care traversa strada prin loc nepermis. Impactul a fost violent, iar leziunile suferite de pieton au condus la decesul acestuia. Soferul nu consumase bauturi alcoolice, insa politistii au intocmit in cauza un dosar penal pentru ucidere din culpa. Raritatea trecerilor de pietoni de pe şoseaua europeana 85 face victime. Un barbat a ajuns la spital in noaptea de joi spre vineri dupa ce un şofer din Vrancea nu a mai reusit sa evite un barbat din Orbeni. Barbatul din Orbeni a fost o noua victima a lipsei de treceri de pietoni pe europeana in mai putin de trei zile, dupa ce, o femeie de 51 de ani a fost accidentatamortal in localitatea Dumbrava, in timp ce incerca sa traverseze DN2-E85. Un barbat, in varsta de 48 de ani, din municipiul Piatra-Neamt, a fost implicat intr-un cumplit accident rutier la iesirea din aceeasi comuna bacauana Racaciuni. Tragedia, soldata cu moartea a doi tineri, a avut loc in urmatoarele imprejurari. Bogdan C., de 25 de ani, din Bacau, conducea cu viteza masina si, pe fondul vizibilitatii reduse, nu a observat la timp ca semiremorca unui TIR era rasturnata de-a curmezisul soselei. TIR-ul fusese condus de pietreanul Ion C. Acesta derapase, la randul sau, iar remorca s-a rasturnat pe carosabil cu putin timp inainte de aparitia celuilalt autoturism. In urma impactului, a rezultat decesul lui Costel C., de 24 de ani si Petruca R., de 26 de ani, ambii din judetul Bacau. In aceeasi masina se afla si Alec P., de 30 de ani, care a suferit „o fractura de maleola si peroneu, otoragie si fractura de mandibula”. In ceea ce-l priveste pe soferul autoturismului, acesta a scapat nevatamat, el fiind condus la spital pentru stabilirea alcoolemiei. Un mort si doi raniti, acesta a fost bilantul accidentului produs pe fondul neacordarii de prioritate in comuna Nicolae Balcescu.  Sorin P., de 37 ani, se afla la volanul unui autoturism Citroen, in care se mai aflau Razvan I., 27 ani, si Dorica M., 55 ani, din judetul Bacau. Cu cateva secunde inainte de producerea accidentului, soferul a iesit cu autoturismul pe E85, de pe un drum lateral, cu intentia de a vira stanga. In acel moment, masina a fost lovita de un autotractor (TIR) condus regulamentar de Gheorghe A., 56 ani, din Bacau. Din cercetari a reiesit faptul ca soferul autoturismului nu s-a asigurat la iesirea de pe un drum secundar.

Soferii nu agreeaza ideea „mormintelor“ de pe marginea soselei

Unii soferi nu agreeaza ideea „mormintelor” de pe marginea soselelor. Acestia spun despre crucile pe care le vad in drumul lor, ca le creeaza o stare de spaima.  Pentru unii, aceste imagini cu cruci pe marginea soselelor suntdezolante. Ii duc cu gandul la moarte.

Lista neagra a „drumurilor mortii” din Romania

  • DN 1 (E 60) Bucuresti – Ploiesti – Sinaia -Brasov;
  • DN 13 (E 60) Sighisoara – Tg.Mures – Cluj-Napoca;
  • DN 2 (E 85) Bucuresti – Urziceni – Buzau – Focsani – Bacau;
  • DN 2A (E 60) Urziceni – Slobozia – Harsova – Constanta;
  • DN 25 (E 581) Galati – Tecuci – Tisita;
  • DN 39 (E 87) Constanta – Mangalia;
  • DN 6 (E 70) Bucuresti – Alexandria;
  • DN 6 (E 79) Filiasi – Drobeta Turnu-Severin;
  • DN 65 (E 574) Pitesti – Craiova;
  • DN 7 (E 81) Pitesti – Rm.Valcea – Sibiu – Deva – Arad.

Punctele negre de pe drumul european

Principalele cauze care au dus la producerea tragediilor au fost viteza neadaptata, imprudenta pietonilor dar si imprudenta in conducere. Politistii au facut si o analiza a punctelor negre de pe raza judeţului. In urma analizei, poliţiştii au ajuns la concluzia ca cel mai negru punct al judeţului este pe DN 2 – E85, in localitatea Dumbraveni. Punctele negre se stabilesc destul de greu. Pentru a şti daca un loc poate fi sau nu considerat punct negru, oamenii legii fac o analiza pe o perioada de cinci ani. Se ia o zona pe o distanţa de un kilometru şi daca in cinci ani, pe distanţa analizata s-au produs cel puţin 10 accidente, atunci acel loc este considerat punct negru. Potrivit poliţiştilor, punctele negre sunt pe DN2-E85 in interiorul localitaţii Dumbraveni, dar şi la ieşire din Dumbraveni spre Gugeşti şi de la Dumbraveni catre Bachus. Un alt punct negru este in zona Urecheşti şi Popeşti. Puncte negre sunt considerate şi localitaţile Goleşti şi Garoafa. Cu ceva timp in urma, un loc foarte periculos era la Peco Coteşti. In acea zona s-au produs foarte multe accidente mortale. De cand oamenii legii au limitat viteza la 50 de kilometri pe ora, in zona Peco Coteşti nu s-a mai produs niciun accident rutier.

Comentarii

  1. cauzele accidentelor sunt: oferirea de permise contracost tuturor prostilor; lipsa politistilor de pe sosele, ocupati cu „combinatii” (=spagute pentru a trece cu vederea abateri de la lege si musamalizare a numeroase cazuri); cadru legislativ adecvat, sanctiuni PUSE IN PRACTICA mergand pana la anularea permisului si confiscarea masinii pentru criminalii de pe sosele cu abateri repetate ce dovedesc dusmanie manifesta fata de ceilalti oameni pasnici de pe sosele. avem nevoie si de judecatori corecti, adica adusi din afara…ca astia de la noi put a spagi

Adauga un comentariu

*