Întrunirea preoteselor din Protopopiatul Sascut

„Responsabilitatea preotesei în parohie este imediat după cea a preotului“

Cu binecuvântarea Preasfinţitului Ioachim Băcăuanul, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Romanului şi Bacăului, în parohia Pănceşti, Protopopiatul Sascut, a avut loc sâmbătă, 5 martie, întâlnirea preoteselor din Protoieria Sascut. Întrunirea, prima de acest gen, a punctat câteva aspecte legate de rolul mamei/preotesei în familia creştină.

În Biserica „Adormirea Maicii Domnului” a parohiei Pănceşti, s-a desfăşurat prima întâlnire a preoteselor din Protopopiatul Sascut. După cum ne-a relatat pr. Ioan Negoiţă, protopop al Protopopiatului Sascut, la şedinţă au participat 30 de preotese, care au discutat pe tema „Rolul mamei/preotesei în familia creştină”, referat susţinut de preoteasa Sorina Negoiţă. Din referat a reiesit ca femeia, ca soţie a preotului, are un loc aparte în viaţa Bisericii, pentru că, prin căsătoria ei cu viitorul preot îşi alege un drum aparte, si că misiunea pe care viitorul soţ o are de îndeplinit.este diferită. „Drumul pe care viitoarea preoteasă îl are de parcurs alături de cel pe care-l va însoţi în această viaţă are un traseu aparte, uneori anevoios. La jurământul pe care preotul îl depune în faţa arhiereului, la hirotonire, preotesele sunt părtaşe şi responsabile de împlinirea lui, alături de preot. Familia preotului este model pentru toate familiile din parohie şi ochii tuturor sunt aţintiţi asupra modului cum îşi duce acesta viaţa şi de aceea responsabilitatea preotesei în viaţa unei parohii este imediat după cea a preotului. În viaţa unei preotese este necesară o puritate interioară, dobândită prin rugăciune, post şi fapte bune, cu ajutorul cărora urcăm treaptă cu treaptă pe scara desăvârşirii, alături de cel pe care-l avem alături soţ şi preot”, a reliefat Sorina Negoiţă. Preoteasa a explicat că, în zilele noastre, mama creştină, deci şi preoteasa, are o misiune mai importantă, cu implicaţii mai profunde. „Importanţa misiunii ei rezidă în faptul că, pe lângă obligaţiile pe care le are ca soţie şi mamă, are şi obligaţii pe linie de serviciu – femeia de astăzi nemaifiind doar soţie şi mamă. Datorită rolului imens pe care îl are în societate, femeii i-a fost dedicată o zi – 8 martie. Dar noi, creştinii, avem alte modele şi de aceea Biserica a rânduit ca zi de sărbătoare în cinstea femeilor să fie Duminica Mironosiţelor sau zilele de cinstire a Maicii Domnului, modelul desăvârşit al femeii creştine. De Ziua Internaţională a Femeii nu se pomenesc sfinţenia, virtuţile femeii creştine, ci se serbează umanismul descreştinat al zilelor noastre, prin educaţia modernă, idolatrizarea omului, divertismentul, petrecerile, consumerismul. Astfel, se încalcă şi rânduiala Postului Mare. Cu alte cuvinte, în centrul zilei de 8 martie este serbată vechea Evă, cea ruptă şi opusă lui Hristos. Dar, cel mai important lucru în viaţa femeii creştine este preocuparea ei pentru dobândirea vieţii veşnice, căci toate celelalte sunt trecătoare, iar noi, preotesele, ştim cel mai bine acest lucru, pentru că avem ocazia nefericită, destul de des, de a constata că moartea este la tot pasul şi nimic din ceea ce este material nu este veşnic. După noi rămâne doar un nume bun, dacă am avut grijă de acest lucru, şi amintirea faptelor noastre”, a spus în încheiere Sorina Negoiţă. Preotesele din Protopopiatul Sascut au stabilit ca pe parcursul unui an să aibă două întâlniri, în cadrul cărora să facă şi o colectă pentru persoanele nevoiaşe.

 

 

Adauga un comentariu

*