Asociatia Alternative Sociale, in parteneriat cu Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacau (director, prof. Gabriel Stan), va organiza la nivelul intregului judet Proiectul „ACT- IV – Abilitati de Cariera pentru Tineri – Investitie in Viitor !” Acest nou proiect se va defasura concomitent, pana in noiembrie 2013, in toate cele opt judete din Moldova – Bacau, Botosani, Galati, Iasi, Neamt, Suceava, Vaslui si Vrancea – , beneficiind de o finantare externa in valoare de 484.080 $. Proiectul isi propune, indeosebi, sa informeze si sa formeze 816 profesori, in legatura cu noile metodologii si instrumente de lucru, cu scopul de a oferi orientare si consiliere in cariera elevilor din mediul rural si, totodata, sa ajute 20.000 de tineri sa valorifice oportunitatile educationale, odata cu dobandirea unor abilitati de management eficient al carierei. Un prim rezultat al proiectului va consta in crearea unui curriculum de formare de formatori (TOT), in orientare si consiliere in cariera, destinat profesorilor si consilierilor scolari, care urmeaza sa fie acreditat de Ministerul Educatiei si care va fi utilizat pentru formarea a 16 experti. In acest context, Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacau a nominalizat doua persoane resursa, prof. dr. Teona Codreanu – de la Colegiul National „Vasile Alecsandri” Bacau – si prof. metodist Mirela – Ioana Cojocaru, de la Colegiul Tehnic „Anghel Saligny” Bacau, care vor capata calitatea de experti in cadrul acestui program. Ele vor activa ca formatori in domeniul orientarii si consilierii in cariera, la nivelul judetului Bacau, putand organiza sesiuni de formare si dupa incheierea programului. Grupul de experti va pregati, totodata, si un curriculum de formare de formatori, in domeniul orientarii si consilierii in cariera, pentru profesori si consilieri scolari. Curriculumul va fi acreditat de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului si va fi utilizat pentru formarea celor 16 experti, care vor forma, la randul lor, 800 de profesori si consilieri scolari, din cele opt judete ale Moldovei. De asemenea, proiectul isi propune elaborarea unui ghid pentru profesori si a unui manual pentru elevi, in domeniul orientarii in cariera, ce vor fi disponibile pentru utilizarea la clasa, sau pentru studiu individual. Materialele pentru profesori si elevi in domeniul orientarii si consilierii in cariera, create anterior de Asociatia Alternative Sociale, vor fi revizuite de un grup de experti, pe baza noilor standarde ale Legii Educatiei Nationale. Ghidul profesorului va fi tiparit si distribuit in 900 de exemplare, iar manualul elevului va fi tiparit si distribuit in 22.000 de exemplare, catre profesori, elevi, si bibliotecile scolare din zona vizata. Versiunile electronice ale celor doua materiale vor fi disponibile si pe site-ul Asociatiei Alternative Sociale. Asadar, un numar de 800 de profesionisti (640 de profesori si 160 de consilieri scolari) va fi format si certificat pentru a realiza activitati de orientare in cariera in scolile din mediul rural din cele opt judete ale Moldovei. Cei 800 de profesori si consilieri scolari (cate 100 din fiecare judet), vor fi selectati pe baza experientei lor anterioare, in domeniul orientarii/consilierii in cariera si a motivatiei de a participa la proiect. Sesiunile de formare vor fi organizate cu sprijinul tuturor partenerilor. Astfel, 20.000 de tineri din Moldova vor dobandi cunostintele si capacitatea de a-si identifica si urma dezideratele de cariera, vor fi mai capabili sa si dezvolte potentialul si sa ia decizii asupra parcursului lor educational, in vederea integrarii cu succes pe piata muncii. Activitatile de orientare si consiliere vor fi planificate, impreuna cu tinerii si parintii, de catre profesorii formati. Impactul proiectului asupra acestora va fi monitorizat prin vizite, chestionare de evaluare, etc., iar echipa de proiect va oferi suportul necesar. De asemenea, va fi creat un sistem de raportare pentru profesori, cu privire la activitatile realizate, lectiile invatate, unele practici colectate, probleme/solutii identificate, etc. La finalul proiectului, un raport cu privire la metodologiile si bunele practici din domeniul orientarii si consilierii in cariera, va fi inaintat Ministerului Educatiei, pentru diseminarea acestuia la nivel national. Varianta finala a raportului va integra si feedback-ul primit din partea expertilor si a partenerilor proiectului. De asemenea, bunele practici identificate cu ajutorul cadrelor didactice in perioada de implementare a programului vor fi colectate si consolidate.