Facebook pregăteşte un parteneriat cu o serie de companii de distribuţie audio/video online pentru a lansa o aplicaţie care va integra pe reţeaua socială fişiere media din exteriorul site-ului, potrivit Mashable.com, citat de Romania Liberă.
Noua caracteristică va fi implementată, cel mai probabil, sub forma unui widgetsau a unui tabel pe pagina de profil a utilizatorilor. Astfel, aplicaţia va afişa o listă formată din melodiile preferate ale acestora si le va permite prietenilor să asculte, la rândul lor, aceste melodii. Aplicaţia va funcţiona la fel şi în cazul fişierelor video sau a serialelor TV.
Se spune că reţeaua socială ar fi discutat chiar şi cu cei de la Spotify, un site care pune la dispoziţia utilizatorilor o colecţie gigant de melodii care pot fi ascultate, contra-cost. Această afiliere a dus la apariţia zvonului că Facebook doreşte să-şi înfiinţeze propriile servicii audio, dar se pare că este vorba de unparteneriat pentru înfiinţarea unei platforme media.
În curând s-ar putea să puteţi vedea ce clipuri urmăresc prietenii tăi pe Netflix, sau ce melodii ascultă pe Pandora, chiar de pe pagina profilului de Facebook. O astfel de mişcare ar putea transforma Facebook centrul multimedia al internetului.
Având o astfel de platformă integrată în paginile utilizatorilor, compania speră să obţină acelaşi succes pe care l-a obţinut prin integrarea jocurilor. Mark Zuckerberg, directorul companiei, a declarat în timpul summitului G8 că ”oamenii ascultă muzică alături de prietenii lor. Muzică, televiziune, ştiri, cărţi – genul ăsta de lucruri le împărtăşesc oamenii în mod normal cu prietenii. Sper că vom putea avea un rol în creearea unor noi companii, precum şi în dezvoltarea într-o manieră mai socială a unor companii deja existente”.