De la 1 iulie, 112 doar in format electronic

Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) informeaza ca, potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr.1397/2010, contribuabilii persoane fizice si juridice care au calitatea de angajator sau entitati asimilate angajatorului, incepand cu data de 1 iulie 2011, vor completa si depune formularul 112 – „Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”, numai prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-Romania, nemaifiind acceptat formatul hartie.ANAF atentioneaza ca pentru depunerea declaratiei prin mijloace electronice de transmitere la distanta, angajatorii trebuie sa detina un certificat calificat, eliberat in conditiile Legii nr.455/2001 privind semnatura electronica sau sa imputerniceasca persoane care detin acest certificat. Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate se completeaza/ valideaza cu ajutorul programelor de asistenta puse la dispozitia  contribuabililor gratuit de unitatile fiscale sau descarcate  de pe site-ul ANAF.Nedepunerea sau depunerea cu intarziere a formularului 112 constituie contraventie si se sanctioneaza potrivit prevederilor art. 219 din Codul de procedura fiscala.Informatii detaliate se pot obtine la birourile pentru asistenta contribuabililor din cadrul administratiilor finantelor publicem, telefonic, la Centrul de asistenta a contribuabililor, la nr.0314039160 sau accesand pagina de Internet a ANAF.

 

 

Adauga un comentariu

*