Peste 85 la suta din apelurile 112 au fost false!

Statistica pe trimestrul II, al anului 2011 realizata de Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS) pentru judetul Bacau arata ca la Numarul Unic de Urgenta 112 au fost primite si tratate 160.016 apeluri.

Mai mult de 73 la suta dintre apelurile catre numarul de urgenta 112 inregistrate pe intreg parcursul anului 2010 au fost false, informeaza Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS), institutia care se ocupa de gestionarea serviciului 112, intr-un comunicat de presa.Conform statisticii, cele mai multe apeluri false, aproape noua din zece, au fost inregistrate in judetul Harghita, unde, din 285.178 de telefoane date la 112, 251.975 au fost glume, farse sau informatii care nu s-au confirmat.

Conform datelor transmise de STS, operatorii serviciului 112 au primit, in tot anul 2010, un numar de 21.299.845 de apeluri. Dintre acestea, 15.714.401, reprezentand 73,78 la suta, au fost neserioase sau false. Fenomenul apelurilor false la 112 s-a amplificat in semestrul I al acestui an, procentul apropiindu-se de valoarea de trei sferturi, pana la 74,96. Reprezentantii STS afirma ca majoritatea apelurilor „false si abuzive” sunt facute de copii, tineri sau persoane cu probleme psihice si sunt in mare parte date de pe cartele pre-platite.
„Urmare a constatarilor facute de catre autoritatile statului, trei cetateni au fost sanctionati conform legii pentru apeluri false si abuzive catre numarul 112” intr-un singur judet si intr-un singur trimestru, se mai arata in comunicat.Cei care gestioneaza numarul de urgenta 112 mai spun ca cei care suna degeaba la 112 „injura operatoarele, rad, pun muzica sau nu vorbesc”.”Se solicita informatii despre numere de telefon, se cere legatura cu diverse institutii sau persoane publice ori se solicita sfaturi medicale”, scriu cei de la STS.Acestia fac apel la cei care suna abuziv sa nu incarce inutil liniile de urgenta, reiterand faptul ca „un apel fals poate duce la pierderea unei vieti”.”La 112 se suna doar atunci cand ai cu adevarat o urgenta”, conchid cei de la STS.

Peste 160.000 apeluri in judetul Bacau!

Din cele peste 160.000 apeluri, 14,23 la suta au fost reale si 85,77 la suta false. Cele mai multe au fost transferate catre Ambulanta – 51,25 la suta, Politie – 32,41 la suta, Pompieri – SMURD – 15,04 la suta, si Jandarmerie – 1,30 la suta. Majoritatea apelurilor false si abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice si sunt in mare parte realizate de pe cartele pre – pay. Urmare a constatarilor facute de catre autoritatile statului, 31 cetateni au fost sanctionati conform legii pentru apeluri false si abuzive catre numarul 112. Au fost aplicate sanctiuni pentru savarsirea a 45 contraventii, conform OUG 34/2008. In ianuarie au fost 6 contraventii, in februartie, martie si aprilie cate patru, in mai – 11, iar in iunie – 16. Multe persoane suna fara a avea o urgenta, adreseaza injurii operatoarelor, rad, pun musica sau nu vorbesc. Se solicita informatii despre numere de telefon, se cere legatura cu diverse institutii sau persoane publice ori se solicita sfaturi medicale.

Romania, pe primele locuri in domeniul informarii

In domeniul informarii, Serviciul de Telecomunicatii Speciale realizeaza campanii de educare, avand ca target principal tinerii din scoli si turistii romani si straini aflati in tara noastra. Eurobarometrul Comisiei Europene pe 2011, referitor la numarul unic european de urgenta 112, arata ca Romania se afla pe primele locuri in domeniul informarii si educarii populatiei in UE. Specialistii 112 si ofiterii de relatii publice continua Campania nationala referitoare la numarul unic de urgenta. In baza unui acord de parteneriat cu Radio Romania, pe litoralul romanesc se afla in plina desfasurare actiuni de informare, educare si promovare a numarului unic de urgentaa 112 in randul turistilor romani si straini, in special al copiilor aflati in taberele scolare din statiunile turistice ale judetului Constanta. In aprilie 2005, Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta 112 a devenit operational in toata Romania. Numarul unic pentru apeluri de urgenta trebuie folosit atunci cand este necesara interventia agentiilor specializate de interventie, pentru asigurarea asistentei imediate in situatii in care este periclitata viata, integritatea ori sanatatea cetateanului, ordinea publica, proprietatea publica sau privata ori mediul. Numarul 112 este gratuit si poate fi apelat de pe orice telefon fix sau mobil in Romania si intreaga Uniune Europeana..

Adauga un comentariu

*