Numărul accidentelor rutiere este în scădere în ultimii doi ani, însă câteva zone din România au rămas, de-a lungul anilor, vestite pentru numărul mare de morţi şi răniţi în urma ciocnirilor dintre autovehicule. Poliţia Rutieră numeşte aceste zone „puncte negre”.
Un sector de drum devine „punct negru” atunci când, într-un interval continuu de 5 ani, pe o distanţă de maximum un kilometru s-au produs peste 10 accidente rutiere grave, în urma cărora au murit sau au fost rănite peste 10 persoane. Cele mai mortale şase astfel de puncte negre din România, determinate în perioada 1 ianuarie 1999 – 30 iunie 2011, sunte, conform Direcţiei de Poliţie Rutieră a IGPR, DN 6 (Bucureşti-Alexandria), între kilometrul 12 şi 13, în zona localităţii Bragadiru: 26 de accidente grave, cu 14 morţi şi 21 de răniţi grav; DN 19 (Oradea-Carei), între kilometrul 0 şi 1, în interiorul oraşului Oradea, pornind de pe Bulevardul Ştefan cel Mare spre ieşirea dinspre Biharia: 19 accidente grave, cu 10 morţi şi 14 răniţi grav; DN 1 (Bucureşti-Ploieşti), între kilometrul 44 şi 45, în zona localităţii Puchenii Moşneni: 18 accidente grave, cu 8 morţi şi 21 de răniţi grav; DN 15 (Turda-Târgu Mureş-Reghin), între kilometrul 80 şi 81, în zona localităţii Sângeorgiu de Mureş: 18 accidente grave, cu 10 morţi şi 8 răniţi; DN 21 (Brăila-Călăraşi), între kilometrul 2 şi 3, în zona localităţii Vărsătura: 16 accidente grave, cu 9 morţi şi 13 răniţi grav; DN 2A (Urziceni-Constanţa), între kilometrul 203 şi 204, în zona localităţii Palazu Mare: 15 accidente grave, cu 9 morţi şi 8 răniţi grav.În 2010, conform statisticilor Poliţiei Rutiere, numărul de accidente rutiere grave a scăzut cu aproape 8 la suta faţă de anul precedent, la 9.225. În urma acestor accidente, în 2010 au murit 2.377 de oameni (cu 15 la suta mai puţin decât în 2009) şi au fost rănite grav alte 8.476 de persoane. În primele trei luni ale lui 2011, Poliţia Rutieră a înregistrat 1.597 de accidente grave, în urma cărora au murit 392 de oameni şi au fost răniţi grav alţi 1.471. În 2010, cele mai multe accidente rutiere au avut loc din cauza vitezei (36%), alte cauze fiind traversarea neregulamentară a pietonilor (24%), neacordarea priorităţii pietonilor (12%), conducerea imprudentă (7%), neacordarea priorităţii altor vehicule (7%), pietoni care circulau pe carosabil (6%), depăşire neregulamentară (5%), conducerea sub influenţa alcoolului (3%).