Spitalul Moinesti a fost acreditat!

Spitalul Municipal de Urgenta Moinesti este primul spital acreditat din judet si printre primele patru din tara. Prin acest certificat de acreditare, se demonstreaza ca la Moinesti, actul medical este in conformitate cu cerintelor UE.

Comisia Nationala de Acreditare a Spitalelor (CNAS) a acreditat Spitalul Municipal de Urgenta din Moinesti, spre bucuria atat a personalului medical cat, mai ales, a pacientilor din aceasta parte a judetului. „Am fost instiintati  ca, in urma evaluarii care a avut loc, am fost acreditati. Este o certificare a faptului ca actul medical se desfasoara conform cerintelor Uniunii Europene. Acreditarea a fost un proces indelungat. Din iulie 2010 ne pregatim pentru aceasta. Am investit mult din punct de vedere material si intelectual”, a declarat dr. Adrian Cotârlet, managerul spitalului. Toate spitalele din tara au avut termen pâna pe 7 iulie pentru a se inscrie in cursa pentru acreditare. In acest sens, cinci angajati ai spitalului, printre care si medicul Cotarlet,  au urmat cursuri, devenind auditori in vederea acreditarii spitalelor.  “Standardele si indicatorii pentru acreditare sunt inalti pentru sistemul sanitar din România, dar in contextul medicinei transfrontaliere, pacientii trebuie sa gaseasca aceleasi conditii in spitalele acreditate din Uniunea Europeana”, spune dr. Adrian Cotârlet. Spitalul din Moinesti devine astfel cea de a patra unitate medicala acreditata din tara, unul dintre spitalele acreditate  fiind privat. Si totusi, Spitalul de Urgenta din Moinesti este unicat, intrucat este primul spital cu specific de urgenta din tara care a primit acreditarea. Au mai fost acreditate Institutul de Boli Infectioase “Matei Bals“ Bucuresti si Spitalul Militar Cluj, inca alte sapte spitale aflandu-se in curs de acreditare.  Obtinerea acreditarii se poate face pana in 2015. Din 2015, fiecare spital public sau privat din tara va fi incadrat intr-unul din cele patru niveluri de acreditare, acreditat, de incredere ridicata, de incredere scazuta si neacreditat. Acreditarea este valabila timp de 5 ani, dupa care o echipa de evaluatori verifica din nou daca se respecta indicatorii, care sunt in jur de 1.800, fiind stabiliti de metodologia adaptata la cerintele UE. Taxa care trebuie achitata de spitalele publice este de 250 de lei/pat, ceea ce presupune un efort financiar destul de consistent. Din 2015, spitalele fara certificat de acreditare nu vor mai putea incheia contract cu casele de asigurari de sanatate. Ce inseamna acest lucru? Nu vor mai putea beneficia de finantare.

Comentarii

  1. Felicitari pentru acest lucru,dar ce facem cu actul medical.Stam foarte bine la dotari dar din pacate prea multi pacienti ,,mor cu zile”,mai bine zis operatie reusita,pacient mort.lipseste comunicarea din partea celui implicat in intregul proces medical,din pacate ,,marele „speciali
    st cotarlet.Nu este decat o parere personala care am trait-o din plin.Nu stiu daca este destul de barbat sa recunoasca ca s-a suit pe un pedestal de pe care se cade foarte usor si ………..
    Daca doreste sa spuna ceva aveti acordul meu de a-i da adresa mea de mess.

Adauga un comentariu

*