Cu o creştere lunară de 1% şi 10% pe an, Salamul de Sibiu produs în Bacău
îşi consolidează pozitia de lider în piaţă
Bucureşti, 27 iulie 2011: Salamul de Sibiu Agricola Bacău continuă să câştige încrederea românilor şi să-şi majoreze astfel cota de piaţă deţinuţă. Vânzările înregistrate în primele luni ale acestui an arată o creştere lunară de un punct procentual în ceea ce priveşte cota de piaţă, consolidând astfel poziţia de lider incontestabil al segmentului pentru Salamul de Sibiu produs în Bacău. Potrivit celei mai noi măsurători efectuată de operatorul de retail audit MEMRB, în perioada aprile – mai, Salamul de Sibiu Agricola Bacău a cumulat o cotă de piaţă de 42% în volum de la 39% în ianuarie 2011, respectiv 45% în valoare din total segment Salam de Sibiu comercializat în România, de la 42,1%.
Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cel mai preţios sortiment din portofoliul Salbac, companie din cadrul Grupului de firme Agricola Bacău a câştigat aproape 10 puncte procentuale în cotă de piaţă
„În primele şase luni ale anului 2011 am comercializat o cantitate record de Salam de Sibiu, cu 24% mai mult decât în prima jumătate a anului trecut, pe fondul unei pieţe în creştere a acestui sortiment” – declară Angelica Şmil, directorul companiei Salbac SA. Lunar, către clienţii noştri pleacă peste 50 de tone din acest produs preţios, după ce fiecare lot finalizează procesul tehnologic de maturare a cărnii timp de 90 de zile. Succesul Salamului de Sibiu Agricola Bacău, alături de performanţa echipei de la Salbac, se datorează unicităţii gustului şi constanţei acestuia de-a lungul celor peste 35 de ani de când sortimentul se produce în Bacău”.
În prima jumătate a acestui an întreaga grupă a salamurilor crude uscate produse la Salbac şi comercializate sub brandul Agricola Bacău a înregistrat creşteri semnificative ale vânzărilor faţă de perioada similară a anului trecut, de 32% în volum, respectiv de 29% în valoare, în contextul unei pieţe staţionare.
Unul dintre produsele crude uscate lansate cu succes de Salbac, cu ocazia Sarbătorii Crăciunului din 2010, sunt Cârnaţii Sticks Agricola Bacău. „În şase luni am vândut aproape 10 tone din acest produs, lansat în premieră pe piaţa din România, despre care noi credem că are un mare potenţialul de a genera noi ocazii de consum. Cârnaţii Sticks conţin ingrediente naturale tradiţionale, au un gust soft, perfect echilibrat şi, mai ales, sunt potriviţi pentru orice moment al zilei. Ca direcţii strategice, ne vom focusa în continuare pe Salamul de Sibiu şi grupa de crenvurşti şi vom lansa câteva mezeluri crude uscate noi pentru HoReCa şi vitrinele asistate”, a adăugat Angelica Şmil, directorul Salbac.
Pentru detalii:
Cristian Călin – Corporate PR Manager, pr@agricola.ro, 0743 108 459
Irina Ciolac – Senior PR Consultant Rogalski-Grigoriu, irina.ciolac@r-g.ro , 0745 121 201
**********
Despre Agricola Bacău
Agricola Bacău este unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie.
În 2010, Agricola Bacău deţine 14% din piaţa cărnii de pui, este lider cu 19% din piaţa de semipreparate şi produse de tip ready-meal, iar Salamul de Sibiu Agricola Bacău este lider în total segment Salam de Sibiu comercializat în România cu 45% cotă de piaţă valorică în mai 2011.
Agricola Bacău este caracterizată în primul rând prin diversitate şi prospeţine, fiind singurul furnizor din România care oferă pieţei interne cele mai multe categorii de produse:
• carne de pui refrigerată
• preparate şi specialităţi din carne fierte afumate
• salamuri crude uscate
• semipreparate şi produse tip ready meal din carne şi vegetale
• ouă şi praf de ouă
Din Grupul Agricola Bacău fac parte: Agricola Internaţional SA, Salbac, SA, Europrod SA, Avicola Lumina- Constanţa SA, Aicbac SA, Comcereal SA, Suinprod Siret SA, Agricontruct SA, G.A. Nutritie Animala SA
Unul dintre cele mai importante atribute ale brandului Agricola Bacău este acela de inovator, în special în ce priveşte noi concepte de prezentare a produselor:
Agricola Bacău este prima companie care a lansat în România sortimentele din carne de pui ambalate la tăviţă cu cryofilm, după care această metodă de ambalare a fost preluată şi de alţi jucatori din piaţă.
Agricola Bacău este şi primul brand de carne de pui care şi-a asumat un demers de responsabilitate socială, lansând în anul 2006 conceptul BIOSECURIZAT prin care a explicat oamenilor cum se aplică un plan de biosecuritate, crescând încrederea populaţiei în carnea de pui autohtonă şi sensibilizând autorităţile în scopul luării unor măsuri necesare în momente grele.
În 2009, Agricola Bacău a lansat în premieră un produs inedit pe piaţa românească de carne de pui, Puiul familist, ce se prezintă într-o formulă inovatoare de ambalare – un astfel de produs conceput cu grijă şi din grijă faţă de consumatori şi familiile lor.
În aprilie 2010, Puiul Antistres, comercializat în «tăviţa minune», unică în România, în care se şi găteşte, a reprezentat soluţia Agricola Bacău pentru gospodinele cu mai puţin timp liber.
În iulie 2010, Agricola Bacău a lansat Puiul Fericit, crescut în ferme mici, hrănit după o reţetă cu 80% porumb şi scos în aer liber, dedicat tuturor acelora care doresc să-şi amintească de gustul, culoarea şi savoarea puiului crescut la curte.
Agricola Bacău este şi primul producător de carne din România care, tot anul trecut, a lansat o platformă on-line – www.creatordepofta.ro, dedicată informării consumatorilor în ceea ce priveşte o alimentaţie sănătoasă şi gustoasă, completată de inedit: puiul de la Agricola Bacău a plecat într-o călătorie în lume, unde va descoperi arome şi reţete noi pentru toţi cei care iubesc gustul cărnii de pasăre. Astfel, patru reprezentanţi ai on-line-ului românesc, Bobby Voicu, Adrian Hădean, Cristian China şi Dan Silviu Boerescu, oferă gurmanzilor reţete de pui din întreaga lume.