Guvernul a aprobat în şedinţa de miercuri o Hotărâre privind organizarea şi funcţionarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), care îşi va desfăşura activitatea începând cu data de 4 decembrie a.c., conform OG nr. 26/2011.
Conform unui comunicat al Executivului, ISCTR va prelua, de la această dată, atribuţiile de inspecţie şi control în trafic privind respectarea reglementărilor interne şi internaţionale în domeniul transporturilor rutiere exercitate în prezent de către Autoritatea Rutieră Română – ARR, Regia Autonomă ‘Registrul Auto Român’ – RAR şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – CNADNR, cu excepţia controlului desfăşurat de către CNADNR în punctele de trecere a frontierei de stat a României. Astfel, organizarea activităţii de inspecţie şi control în cadrul unei singure instituţii va îmbunătăţi substanţial cadrul actual în domeniu, în special în ceea ce priveşte: funcţionarea independentă a activităţii de control faţă de activitatea de autorizare/licenţiere a transporturilor rutiere desfăşurate pe reţeaua de drumuri publice din România; acţiunile de inspecţie şi control vor fi desfăşurate numai de către inspectori cu o pregătire profesională care să corespundă standardelor europene şi care îşi vor însuşi bunele practici în domeniu implementate la nivel comunitar; întărirea capacităţii administrative şi asigurarea unui control eficient în ceea ce priveşte respectarea legislaţiei în domeniul transporturilor rutiere, a activităţilor conexe transportului rutier şi a pregătirii persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere va determina, implicit, creşterea siguranţei rutiere; corelarea şi interconectarea bazelor de date ale celor 3 structuri menţionate, care au în prezent atribuţii de control în trafic; optimizarea modului de utilizare a resurselor umane şi materiale prin eliminarea posibilităţii suprapunerii necontrolate a controalelor efectuate de mai multe entităţi prin amplasarea punctelor de control ‘în cascadă’ – care face ca de multe ori acelaşi autovehicul să fie oprit succesiv de personalul de control al acestora – şi prin programarea unitară şi eficientă a controalelor care să acopere întreaga reţea de drumuri publice