Angajatii Petrom din mai multe localitati din judetul Bacau s-au intrecut intr-o cursa a faptelor bune, participand la campania interna de voluntariat organizata de companie. Peste 70 dintre angajati s-au implicat in doua proiecte ale ONG-urilor din Bacau si Comanesti. Beneficiarii actiunilor de voluntariat au fost 200 de copiii din zona Podul Turcului si opt familii defavorizate din Darmanesti. Campania interna, desfasurata la nivel national, a promovat in perioada 1 octombrie – 12 noiembrie, voluntariatul in randul angajatilor Petrom si le-a oferit acestora oportunitati de implicare in comunitatile in care compania isi desfasoara activitatea.
Petrom a desfasurat in perioada 1 octombrie – 12 noiembrie primul Campionat de Voluntariat dedicat angajatilor sai. In fiecare zi de sambata, angajatii Petrom au avut ocazia sa traiasca experienta de a fi voluntari. Campania si-a propus sa aduca angajatii companiei din toate colturile tarii aproape de initiativele organizatiilor non-guvernamentale active in proximitatea lor geografica si sa fidelizeze voluntarii, creand legatura directa intre voluntar si beneficiar. In Bacau, in cadrul campaniei “Campionatul de Voluntariat”, s-au desfasurat trei actiuni de voluntariat. Pe 1 octombrie, 10 angajati Petrom au reconditionat un loc de joaca pentru copiii din localitatea Podul Turcului. Acestia au fost implicati in demontarea panourilor vechi si montarea altora noi, nivelarea terenului, diverse reparatii ale modulelor de joaca. Peste 200 de copiii vor beneficia de acest spatiu pentru petrecerea timpului liber. Actiunea a fost organizata in colaborare cu Fundatia Pentru Sprijin Comunitar Bacau. Alaturi de ONG-ul Habitat For Humanity, 60 de angajati Petrom au participat, pe 5 si 12 noiembrie, la construirea a opt apartamente, la mansarda unui bloc din Darmanesti. Beneficiarii acestei actiuni vor fi membrii unor familii nevoiase. Voluntarii au ajutat la montatarea de gips carton pe peretii din mansarda. “A fost o experiență de neuitat. Am reușit să ne mobilizăm cat mai mulți colegi, pentru că ne-am dorit să ajutăm aceste familii, care au locuit mulți ani în condiții improprii, să își petreacă sărbătorile de iarnă într-un cămin călduros. Vom continua sa ne implicam in activitati de voluntariat pentru a fi alaturi de oamenii din comunitatea noastra. Atunci cand poti sa ii faci pe ceilalti sa fie fericiti, nu trebuie sa stai deoparte, trebuie sa te implici. Un zambet din partea celor pe care ii ajuti lor este singura recompensa pe care ti-o doresti”, a spus Luminița Banașu, voluntar Petrom. „Am fost impresionati de numarul angajatilor de la Petrom care au decis sa ne dea o mana de ajutor pentru a reda zambetul pe buze unor familii care au fost incercate multi ani de zile de numeroase greutati. Ma bucur ca exista astfel de campanii in cadrul companiilor, in care angajatilor le sunt prezentate activitati de voluntariat din comunitatile lor”, declara si Gabi Pascu, Habitat For Humanity. Pentru ca 2011 este Anul European al Voluntariatului, compania Petrom a dorit sa isi implice angajatii in cat mai multe proiecte ale societatii civile. Campania interna de voluntariat vine ca o urmare fireasca a rezultatelor studiului facut in urma organizarii, in aprilie, a campaniei de promovare a prevederii 2% din Codul Fiscal, care arata ca angajatii Petrom isi doresc o transparenta mai mare a ONG-urilor pentru a se implica in proiectele lor. Astfel, Petrom a lansat la nivel national o provocare printre angajatii sai pentru a-i aduce mai aproape de ONG-uri si proiectele acestora, dar si pentru a-i identifica pe cei mai activi voluntari. Cursa de fapte bune se desfasoara in mai multe judete din tara: Bacau, Prahova, Constanta, Bihor, Dambovita, Dolj, Gorj si in Bucuresti. „Respect pentru Viitor” este un amplu program initiat de Petrom, la inceputul anului 2007, prin care raspundem nevoilor societatii si mediului inconjurator. „Respect pentru Viitor” este concretizarea principiilor noastre, care stau la baza dezvoltarii durabile. Credem ca nevoile prezentului pot fi satisfacute cu respect pentru generatiile viitoare si pentru aceasta am ales sa tratam aspectele legate de mediu si cele sociale ca parte integranta a conduitei noastre de business.