Luna decembrie a fost cea mai bună din 2011 pentru marile lanţuri de magazine. Românii au cumpărat sute de tone de mâncare şi mâncare, mai ales în perioada sărbătorilor. Deşi comercianţii evită să dea cifre, specialiştii estimează că ar fi vorba de încasări de sute de milioane de euro pentru fiecare reţea de magazine.
Pentru masa de Crăciun şi pentru Revelion, românii au luat din rafturile şi galantarele fiecărui lanţ de magazine aproximativ 250.000 de tone de carne de porc şi tot atâta de pui. 300 de mii sticle de vin şi o sută de mii de sticle de şampanie le-au potolit setea petrecăreţilor, iar pe mese au stat o jumătate de milion de cozonaci. Moş Crăciun şi Moş Nicolae şi-au pus în saci aproape 300 de mii de jucării, aproape 40% din cât vând magazinele într-un an întreg.
Sărbătorile au adus încasări bune şi restaurantelor.
Meniul de Crăciun a costat cel mult 250 de lei, la fel ca anul trecut. Pentru Revelion, petrecăreţii au plătit până la 900 de lei de persoană.
Cu toate acestea, restaurantele nu câştigă cei mai mulţi bani în decembrie, aşa cum s-ar crede. Vârful îl reprezintă lunile de vară, când terasele sunt deschise, iar în weekend saloanele sunt ocupate de nuntaşi.