Dedeman, reteta bacauana de succes. 500 mil Euro, cifra de afaceri anuala

Compania de bricolaj Dedeman, controlată de fraţii Adrian şi Dragoş Pavăl din Bacău, continuă să surprindă prin evoluţia cifrei de afaceri, care s-a apropiat anul trecut de pragul de 500 de milioane de euro.

Firma a încheiat anul 2011 cu afaceri de peste două miliarde de lei (476 mil. euro), consolidându-şi poziţia de lider într-o piaţă cu o concurenţă puternică, reprezentată de companii precum Praktiker, OBI sau Hornbach din Germania, Bricostore (Franţa) sau BauMax (Austria).

„Nivelul de jumătate de miliard de euro sperăm să îl atingem anul acesta, oricât de greu va fi. Sunt lucruri mărunte care fac diferenţa”, a declarat pentru ZF Dragoş Pavăl, directorul general şi acţionarul majoritar al companiei.

În acelaşi timp, germanii de la Praktiker au anunţat o scădere de 24% a vânzărilor în primele nouă luni ale anului trecut, în timp ce austriecii de la BauMax au înregistrat o „creştere uşoară”, pe fondul deschiderii unui magazin.

Şi creşterea Dedeman a fost susţinută de investiţiile în extindere, compania alocând anul trecut aproape 60 mil. euro pentru deschiderea a cinci magazine în Tulcea, Alba Iulia, Baia Mare, Drobeta Turnu- Severin şi Cluj-Napoca.

Prin deschiderile de anul trecut, compania a ajuns la o reţea de 26 de magazine, iar anul acesta numărul lor va depăşi 30 de unităţi.

„Obiectivul pentru anul acesta este să deschidem cinci magazine şi să creştem cifra de afaceri cu 10%”, a mai spus Pavăl.

În prezent, cea mai extinsă reţea de bricolaj este Praktiker, cu 27 de magazine, dar pentru moment compania germană nu are planuri de extindere.

Al doilea magazin la Constanţa, săptămâna viitoare

Prima deschidere din acest an pentru Dedeman este programată săptămâna viitoare, la Constanţa, unde lângă magazinul Selgros din oraş va fi inaugurat cel de-al doilea magazin al companiei din oraşul de la malul mării.

Pentru o afacere din comerţ, Dedeman a avut în perioada 2006 – 2010 şi o marjă netă de profit ridicată, cuprinsă între 8 şi 13%, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor. „Ne-am atins obiectivele şi în ceea ce priveşte marja de profit”, mai spune Pavăl.

Dacă marja companiei s-a menţinut între aceleaşi valori, profitul Dedeman pe 2011 s-ar putea situa în intervalul 40 – 60 de milioane de euro.

Potrivit calculelor ZF, Dedeman a reuşit pe parcursul anului trecut şi o îmbunătăţire a vânzărilor medii per magazin, de la 19,8 milioane de euro în 2010 la 20,3 milioane de euro, indicator la care compania concurează doar cu germanii de la Hornbach, care au însă un format de magazine mai mare şi o reţea mai restrânsă.

Calculele ZF ţin cont de cele 21 de magazine ale companiei Dedeman de la începutul anului trecut, care au avut astfel un an complet de funcţionare, precum şi de numărul de luni în care magazinele inaugurate în 2011 au fost operaţionale.

Peste 5.000 de angajaţi

Dedeman a mai sărit pe parcursul anului trecut un prag, în ceea ce priveşte numărul de angajaţi, care a ajuns la 5.000, în timp ce germanii de la Praktiker, care au cu un magazin mai mult, au încheiat 2011 cu 2.000 de salariaţi, în scădere cu peste 300.

Astfel, în timp ce magazinele Dedeman au, în medie, câte 185 de angajaţi, în reţeaua Praktiker numărul salariaţilor a scăzut la o medie de 74 pentru fiecare magazin.

Anul 2012 nu a început tocmai încurajator pentru piaţa construcţiilor şi, implicit, nici pentru cea de bricolaj, în condiţiile în care piaţa rezidenţială nu dă deocamdată semne de revenire. În plus, vânzările au fost afectate şi de zăpada din ultimele săptămâni.

„Vânzările au fost afectate serios de zăpada din februarie, dar luăm în calcul în fiecare iarnă o perioadă de «hibernare», care poate dura chiar şi trei luni. Dacă este doar o lună, este în regulă”, consideră Pavăl.

integral sursa: www.zf.ro

Adauga un comentariu

*