Razboi total violentei in sport

La nivelul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Bacău şi a Grupării de Jandarmi Mobilă Bacău, a avut loc o convocare de pregătire pe linia prevenirii şi combaterii violenţei în sport, activitate la care au participat ofiţeri specialişti din cele două unităţi, conducerile cluburilor sportive din judeţul Bacău, reprezentanţi ai poliţiei locale şi agenţi din cadrul societăţilor specializate de pază şi protecţie care desfăşoară activităţi de asigurare a ordinii publice în incinta arenelor sportive.

Ofiţerii din cele două unităţi de jandarmi au expus teme şi au fost prezentate aspecte referitoare la modul de asigurare a ordinii premergător, pe timpul şi după terminarea unor jocuri sportive, obligaţiile spectatorilor, agenţilor de pază şi ordine, structurilor responsabile de asigurarea unui climat de ordine şi siguranţă pe timpul desfăşurării jocurilor sportive. Activitatea a fost continuată cu desfăşurarea unui exerciţiu demonstrativ în ziua de vineri, 2 martie 2012, la Sala Sporturilor din municipiul Bacău, exerciţiu care a avut ca temă: Acţiunea efectivelor de jandarmi pentru asigurarea şi restabilirea ordinii publice pe timpul desfăşurării unei competiţii sportive. Au fost prezentate demonstrativ activităţi specifice de efectuare a accesului în arena sportivă, controlul corporal preventiv, controlul bagajelor, modul de acţiune pentru interzicerea pătrunderii persoanelor neautorizate pe suprafaţa de joc, evacuarea individuală precum şi evacuarea unor grupuri de suporteri care tulbură ordinea în incinta arenei sportive. Convocarea de pregătire s-a încheiat cu examinarea personalului participant, fiind atestat să execute activităţi specifice de asigurare a ordinii pe timpul unor competiţii sportive.

MODIFICĂRILE DE ORDIN LEGISLATIVADUSE LEGII 4 DIN 2008 PRIVIND PREVENIREA SI COMBATEREA VIOLENTEI CU OCAZIA COMPETITIILOR SI A JOCURILOR SPORTIVE

(LEGEA 10 DIN 6 IANUARIE 2012)

1. ASPECTE PRIVIND MENŢINEREA ŞI ASIGURAREA ORDINII PUBLICE.

Menţinerea ordinii publice pe raza administrativ-teritorialã a localitãţilor urbane şi rurale în care se desfãşoarã competiţii şi jocuri sportive se realizeazã, potrivit competenţelor, de cãtre structurile abilitate ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, în conformitate cu actele normative interne care le reglementeazã activitatea.Asigurarea ordinii publice în zona apropiatã şi imediatã a arenelor sportive şi a altor locuri destinate desfãşurãrii competiţiilor şi jocurilor sportive cu grad mediu de risc, precum şi a celor cu grad ridicat de risc se realizeazã în mod nemijlocit de cãtre structurile de jandarmi competente teritorial. Rãspunderea pentru asigurarea mãsurilor de ordine şi siguranţã în interiorul arenelor sportive revine organizatorului, care poate încheia în acest sens contracte de prestãri servicii, în condiţiile legii, cu societãţi specializate de protecţie şi pazã sau, în lipsa acestora, cu poliţia localã.

 2. CLASIFICAREA COMPETITIILOR ŞI JOCURILOR SPORTIVE

– fãrã grad de risc;

– cu grad scãzut de risc;

– cu grad mediu de risc;

– cu grad ridicat de risc.

 3. OBLIGAŢII ALE ORGANIZATORULUI DE COMPETIŢII SAU DE JOCURI SPORTIVE

Sã declare la unitatea de jandarmi competentã teritorial, cu cel puţin 5 zile înainte de data desfãşurãrii, jocurile sportive al cãror grad de risc preliminar este unul dintre cele prevãzute la art. 7 alin. (1) lit. b)-d); unitatea de jandarmi, dupã stabilirea gradului de risc, înştiinţeazã administraţia publicã localã despre data desfãşurãrii jocului sportiv, urmând ca reprezentanţii acesteia sã dispunã mãsurile prevãzute la art. 15 din Legea nr. 60/1991 privind organizarea şi desfãşurarea adunãrilor publice, republicatã. Sã stabileascã şi sã aducã la cunoştinţa spectatorilor locurile unde este permisã amplasarea emblemelor, pancardelor, bannerelor, afişelor, steagurilor sau a altor mijloace de publicitate vizualã. Să imprime, pe toate documentele de acces, sectorul, rândul şi locul ce urmeazã a fi ocupat de cãtre spectatori, chiar şi când acestea sunt distribuite în mod gratuit, iar la competiţiile şi jocurile cu grad ridicat de risc sã asigure personalizarea tuturor documentelor de acces, prin inscripţionarea pe acestea a numelui şi prenumelui spectatorilor.

 4. OBLIGAŢIILE PERSONALULUI DE ORDINE ŞI SIGURANŢÃ

Serviciul de asigurare a ordinii şi siguranţei în incinta arenelor sportive se presteazã de cãtre societãţile specializate de pazã şi protecţie sau de cãtre poliţia localã.” Semestrial, personalul care executã activitãţi de asigurare a ordinii şi siguranţei în incinta arenelor sportive în care se desfãşoarã competiţii şi jocuri sportive trebuie sã fie instruit corespunzãtor, în cadrul unitãţilor avizate, în condiţiile legii. Instruirea se desfãşoarã pe baza unei tematici specifice, stabilitã de Jandarmeria Românã şi avizatã de Autoritatea Naţionalã pentru Sport şi Tineret, şi se finalizeazã prin examinarea absolvenţilor de cãtre o comisie din care fac parte reprezentanţi ai jandarmeriei, ai direcţiilor judeţene pentru sport şi ai autoritãţii publice care rãspunde de ocuparea şi formarea profesionalã.

 5CONTRAVENTII PREVAZUTE DE NOUA LEGE

 A. Cu amendã de la 500 lei la 1.500 lei sau prestarea a 120-200 de ore de activitãţi în folosul comunitãţii, precum şi cu sancţiunea contravenţionalã complementarã de interzicere a accesului la competiţiile şi jocurile sportive de genul celor la care aceştia au sãvârşit fapta pe o perioadã de un an, faptele prevãzute la art. 20 lit. i), l), p) şi ş); i) sã arunce asupra celorlalţi spectatori, asupra oficialilor sau a jucãtorilor, asupra forţelor de ordine sau a personalului de ordine şi siguranţã, asupra bunurilor mobile şi imobile aflate în incinta bazei sportive, precum şi în direcţia suprafeţei de joc cu obiecte de orice fel sau cu substanţe corozive ori care murdãresc; l) sã provoace ori sã participe efectiv la scandal în incinta bazei sportive ori, dupã caz, a arenei sportive; p) sã îşi ascundã faţa cu articole de îmbrãcãminte sau alte accesorii, cu intenţia de a împiedica identificarea; ş) sã ridice sau sã mute, fãrã drept, barajele, gardurile ori alte obstacole amplasate de organizator sau de cãtre forţele de ordine, pentru delimitarea sectoarelor de tribunã ori peluzã, pentru separarea grupurilor de suporteri şi a terenului de joc de tribunã, inclusiv pe cele amplasate cu caracter temporar; B. În cazul contravenţiilor prevãzute la art. 3 pct. 2, 4, 23, 24 şi 31 din Legea nr. 61/1991  pentru sancţionarea faptelor de încãlcare a unor norme de convieţuire socialã, a ordinii şi liniştii publice, republicatã, sãvârşite de cãtre suporteri înainte şi dupã desfãşurarea competiţiei sau jocului sportiv, în afara bazei sportive, care au legãturã cu competiţia ori jocul în cauzã, pe lângã sancţiunea principalã stabilitã de actul normativ, agentul constatator aplicã şi sancţiunea contravenţionalã complementarã de interzicere a accesului.

C.   Incitarea în public sau prin mass-media la acte de violenţã, în legãturã cu competiţia sau jocul sportiv, de cãtre conducãtorii de cluburi, oficiali ori sportivi constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 3.000 lei la 10.000 lei.

D.  Cu amendã de la 10.000 lei la 30.000 lei nerespectarea oricãreia dintre obligaţiile prevãzute la art. 10 alin. (1) lit. c), d), f), g), h), ţ), y) şi la art. 10 alin. (2) lit. e), f) şi l).

c) sã efectueze, prin personalul de ordine şi siguranţã şi, dupã caz, cu forţele de ordine, înainte de efectuarea accesului spectatorilor, un control amãnunţit al arenei sportive, pentru descoperirea şi îndepãrtarea oricãror obiecte sau materiale interzise;

d) sã asigure arenele sportive cu sisteme eficiente de comunicare cu publicul;

f) sã nu permitã introducerea şi folosirea în arena sportivã a unor instalaţii de sonorizare, cu excepţia gigafoanelor portabile;

g) sã amenajeze şi sã punã la dispoziţia forţelor de ordine un punct de comandã;

h) sã asigure înregistrarea şi supravegherea video a comportamentului participanţilor în arena sportivã şi în zona punctelor de acces, pe timpul afluirii şi defluirii acestora, precum şi pe timpul desfãşurãrii jocului sportiv, printr-un sistem propriu, conectat în punctul de comandã şi deservit de cãtre un tehnician, sub îndrumarea unui reprezentant al forţelor de ordine;

ţ) sã asigure amplasarea, la punctele de acces în incinta arenei sportive, a unor dispozitive metalice rotative/turnichete prevãzute cu sistem de contorizare, în vederea efectuãrii unui control riguros al accesului;

y) sã stabileascã şi sã aducã la cunoştinţa spectatorilor locurile unde este permisã amplasarea emblemelor, pancardelor, bannerelor, afişelor, steagurilor sau a altor mijloace de publicitate vizualã.

e) sã asigure emiterea şi distribuirea abonamentelor cãtre suporteri, urmãrind inserarea, pe fiecare abonament în parte, a numelui, prenumelui şi a codului numeric personal şi a unei fotografii a acestuia, precum şi ţinerea unei evidenţe clare a abonaţilor, cu respectarea întocmai a dispoziţiilor legale referitoare la protecţia datelor cu caracter personal;

f) sã controleze distribuirea biletelor, în limita locurilor admise, fãrã a depãşi 90% din capacitatea arenei sportive;

l) sã emitã documente de acces şi în situaţia în care se permite intrarea gratuitã a tuturor spectatorilor sau doar a unor categorii de suporteri.

D. Cu amendã de la 30.000 lei la 50.000 lei şi suspendarea pe o perioadã de la o lunã la 6 luni a dreptului de a organiza competiţii sau jocuri sportive pe teren propriu nerespectarea oricãreia dintre obligaţiile prevãzute la art. 10 .

e) sã nu permitã folosirea sistemelor de comunicare cu publicul pentru incitarea spectatorilor la violenţã, la producerea de distrugeri sau la denigrarea imaginii participanţilor la competiţiile sau jocurile sportive;

i) sã punã la dispoziţia forţelor de ordine înregistrarea video efectuatã în condiţiile lit. h);

k) sã interzicã, sub orice formã, vânzarea, distribuirea sau consumul bãuturilor alcoolice în arena sportivã;

r) sã interzicã afişarea în arena sportivã a simbolurilor, sloganurilor ori textelor cu conţinut obscen sau care incitã la denigrarea ţãrii, la xenofobie, la urã naţionalã, rasialã, de clasã ori religioasã, la discriminãri de orice fel şi la violenţã, indiferent pe ce suport ar fi inscripţionate;

t) sã asigure bariere şi împrejmuiri adecvate pentru separarea grupurilor de suporteri şi pentru delimitarea terenului de joc, realizate prin construcţii rezistente, precum şi refacerea acestora în cazul deteriorãrii, pânã la organizarea competiţiei sau a jocului sportiv urmãtor. Dimensiunile, amplasarea, materialele folosite în confecţionare şi modul de confecţionare sunt stabilite de cãtre federaţia de specialitate, dupã consultarea prealabilã a reprezentanţilor Jandarmeriei Române;

Constituie contravenţii sãvârşirea de cãtre societatea de pazã şi protecţie a urmãtoarelor fapte:

a) prestarea serviciului de asigurare a ordinii şi siguranţei în incinta unei arene sportive, fãrã întocmirea prealabilã a planului de acţiune;

b) neprezentarea spre aprobare, în termenul legal, a planului de acţiune întocmit pentru asigurarea ordinii şi siguranţei participanţilor la o competiţie sau un joc sportiv;

c) nerespectarea mãsurilor stabilite de unitatea de jandarmi competentã teritorial cu ocazia aprobãrii planului de acţiune;

d) folosirea agenţilor de pazã necalificaţi sau fãrã specializare, în condiţiile legii;

e) nerespectarea numãrului de personal de ordine şi siguranţã stabilit prin planul de acţiune aprobat, pentru fiecare element de dispozitiv.

6. INFRACŢIUNI  INTRODUSE  PRIN NOUA LEGE

 1. Fapta unei persoane cãreia i s-a interzis accesul la unele competiţii sau jocuri sportive de a încerca, folosind orice mijloace, sã pãtrundã ori de a pãtrunde în arena sportivã unde se desfãşoarã o competiţie sau un joc sportiv de genul celor pentru care s-a dispus interdicţia constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la o lunã la 3 luni sau cu amendã. În acest caz se dispune faţã de învinuit ori inculpat mãsura de siguranţã a interzicerii accesului la competiţiile sau jocurile sportive pe o perioadã de la un an la 2 ani, care se adaugã la perioada pentru care s-a dispus iniţial mãsura.

2. Pãtrunderea sau încercarea de pãtrundere fãrã drept, prin orice mijloace, pe suprafaţa de joc constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la un an şi mãsura interzicerii accesului la competiţiile sportive pe o perioadã de la un an la 2 ani. Dacã pãtrunderea este însoţitã sau urmatã de acte de agresiune ori violenţã fizicã, pedeapsa este închisoarea de la un an la 2 ani şi mãsura interzicerii accesului la competiţiile sportive pe o perioadã de la 2 ani la 4 ani.

3. Portul sau încercarea de a introduce în incinta arenei sportive cuţit, pumnal, şiş, box, castet ori alte asemenea obiecte, fabricate sau confecţionate anume pentru tãiere, împungere ori lovire, precum şi a dispozitivelor pentru şocuri electrice constituie infracţiune şi se pedepseşte potrivit dispoziţiilor Legii nr. 61/1991, republicatã. In acest caz se dispune faţã de învinuit ori inculpat mãsura de siguranţã a interzicerii accesului la competiţiile sau jocurile sportive pe o perioadã de la un an la 3 ani.”

4. Confecţionarea, deţinerea, încercarea de a introduce, introducerea, folosirea sau orice altã operaţiune fãrã drept cu produse incendiare, materii explozive, inclusiv articole pirotehnice, indiferent de categorie, în incinta arenei sportive, constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 2 ani la 5 ani. In acest caz se dispune faţã de învinuit ori inculpat mãsura de siguranţã a interzicerii accesului la competiţiile sau jocurile sportive pe o perioadã de la un an la 3 ani.

 PREVAZUTE IN LEGEA VECHE SI RAMASE IN VIGOARE

Ca element de noutate – la fiecare infractiune s-a introdus si masura de siguranta de interzicere a accesului.

1. Opunerea cu violenţã faţã de personalul de ordine şi siguranţã sau faţã de forţele de ordine ori împiedicarea acestora de a-şi exercita atribuţiile specifice, cu ocazia desfãşurãrii unei competiţii sau a unui joc sportiv, constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendã, dacã fapta nu constituie o infracţiune mai gravã. În acest caz se dispune faţã de învinuit ori inculpat mãsura de siguranţã a interzicerii accesului la competiţiile sau jocurile sportive pe o perioadã de la 2 ani la 4 ani.”

2. Deţinerea sau încercarea de a introduce în incinta arenei sportive substanţele iritant-lacrimogene sau cu efect paralizant ori alte asemenea materiale, substanţe sau obiecte constituie infracţiune şi se pedepseşte potrivit art. 29 alin. (1) din Legea nr. 60/1991, republicatã, dacã fapta nu constituie o infracţiune mai gravã. În cazul prevãzut la alin. (1) se dispune faţã de învinuit ori inculpat mãsura de siguranţã a interzicerii accesului la competiţiile sau jocurile sportive pe o perioadã de la un an la 3 ani.

3. Utilizarea în arena sportivã a simbolurilor fasciste, rasiste sau xenofobe, rãspândirea ori deţinerea, în vederea rãspândirii, de asemenea simboluri în arena sportivã constituie infracţiune şi se pedepseşte potrivit art. 4 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 31/2002 privind interzicerea organizaţiilor şi simbolurilor cu caracter fascist, rasist sau xenofob şi a promovãrii cultului persoanelor vinovate de sãvârşirea unor infracţiuni contra pãcii şi omenirii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 107/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Se dispune faţã de învinuit ori inculpat mãsura de siguranţã a interzicerii accesului la competiţiile sau jocurile sportive pe o perioadã de la un an la 3 ani.

4. Promovarea cultului persoanelor vinovate de sãvârşirea unei infracţiuni contra pãcii şi omenirii sau promovarea ideologiei fasciste, rasiste ori xenofobe prin propagandã, sãvârşitã prin orice mijloace în incinta arenei sportive, constituie infracţiune şi se pedepseşte potrivit art. 5 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 31/2002, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 107/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Se dispune faţã de învinuit ori inculpat mãsura de siguranţã a interzicerii accesului la competiţiile sau jocurile sportive pe o perioadã de la un an la 3 ani.”

5. Lovirea sau orice acte de violenţã cauzatoare de suferinţe fizice, sãvârşite în incinta arenei sportive, asupra unui alt spectator, care au pricinuit o vãtãmare ce nu necesitã îngrijiri medicale sau necesitã pentru vindecare îngrijiri medicale de cel mult 20 de zile, constituie infracţiune şi se pedepseşte potrivit legii penale. Se dispune faţã de învinuit ori inculpat mãsura de siguranţã a interzicerii accesului la competiţiile sau jocurile sportive pe o perioadã de la un an la 3 ani.

6. Fapta sãvârşitã în incinta arenei sportive asupra unui spectator, prin care s-a pricinuit o vãtãmare a integritãţii corporale sau a sãnãtãţii acestuia, care necesitã pentru vindecare îngrijiri medicale de cel mult 60 de zile, constituie infracţiune şi se pedepseşte potrivit legii penale. Se dispune faţã de învinuit ori inculpat mãsura de siguranţã a interzicerii accesului la competiţiile sau jocurile sportive pe o perioadã de la 2 ani la 4 ani.

7. Fapta sãvârşitã în incinta arenei sportive asupra unui spectator, prin care s-a pricinuit o vãtãmare a integritãţii corporale sau a sãnãtãţii acestuia, care necesitã pentru vindecare îngrijiri medicale mai mult de 60 de zile ori dacã a produs vreuna dintre urmãtoarele consecinţe: pierderea unui simţ sau organ, încetarea funcţionãrii acestora, o infirmitate permanentã fizicã ori psihicã, sluţirea, avortul sau punerea în primejdie a vieţii persoanei, constituie infracţiune şi se pedepseşte potrivit legii penale. Se dispune faţã de învinuit ori inculpat mãsura de siguranţã a interzicerii accesului la competiţiile sau jocurile sportive pe o perioadã de la 3 ani la 5 ani.”

In situaţia sãvârşirii faptelor de mai sus asupra unui oficial, a unui sportiv sau asupra unui reprezentant al personalului de ordine şi siguranţã, limita maximã a mãsurii de siguranţã se majoreazã cu un an.

8. Uciderea unei persoane în arena sportivã ori a unui spectator constituie infracţiune şi se pedepseşte potrivit legii penale. Se dispune faţã de învinuit ori inculpat mãsura de siguranţã a interzicerii accesului la competiţiile sau jocurile sportive pe o perioadã de la 6 ani la 10 ani.”

9. Distrugerea, degradarea ori aducerea în stare de neîntrebuinţare a scaunelor sau a altor elemente de mobilier, a instalaţiilor de orice fel, a amenajãrilor interioare, a cablajului electric, a echipamentelor şi instalaţiilor de telecomunicaţii sau de supraveghere video din incinta arenei sportive, precum şi distrugerea, deteriorarea sau degradarea imobilelor din incinta bazei sportive constituie infracţiune şi se pedepseşte potrivit legii penale. Se dispune faţã de învinuit ori inculpat mãsura de siguranţã a interzicerii accesului la competiţiile sau jocurile sportive pe o perioadã de la un an la 3 ani.

10. Portul de armã, fãrã drept, în incinta arenei sportive constituie infracţiune şi se pedepseşte potrivit legii penale. Se dispune faţã de învinuit ori inculpat mãsura de siguranţã a interzicerii accesului la competiţiile sau jocurile sportive pe o perioadã de la 3 ani la 5 ani.”

11. Manifestãrile sãvârşite în arena sportivã prin care se exprimã dispreţ pentru însemnele României sau pentru emblemele sau semnele de care se folosesc autoritãţile constituie infracţiune şi se pedepseşte potrivit legii penale. Se dispune faţã de învinuit ori inculpat mãsura de siguranţã a interzicerii accesului la competiţiile sau jocurile sportive pe o perioadã de la un an la 5 ani.

12. Fapta spectatorului care sãvârşeşte în incinta arenei sportive acte sau gesturi, profereazã cuvinte ori expresii sau se dedã la orice alte manifestãri prin care se aduce atingere bunelor moravuri sau se produce scandal ori se tulburã în alt mod ordinea publicã constituie infracţiune şi se pedepseşte potrivit legii penale. Se dispune faţã de învinuit ori inculpat mãsura de siguranţã a interzicerii accesului la competiţiile sau jocurile sportive pe o perioadã de la un an la 3 ani.

13. Participarea la o încãierare între mai mulţi suporteri în incinta arenei sportive constituie infracţiune şi se pedepseşte potrivit legii penale. Se dispune faţã de învinuit ori inculpat mãsura de siguranţã a interzicerii accesului la competiţiile sau jocurile sportive pe o perioadã de la un an la 3 ani. În cazul în care, în cursul încãierãrii, s-a cauzat o vãtãmare a integritãţii corporale sau a sãnãtãţii unei persoane, se dispune faţã de învinuit ori inculpat mãsura de siguranţã a interzicerii accesului la competiţiile sau jocurile sportive pe o perioadã de la 2 ani la 4 ani.

14. Ameninţarea sãvârşitã nemijlocit sau prin mijloace de comunicare directã împotriva unui reprezentant al forţelor de ordine, lovirea sau orice alte acte de violenţã, vãtãmarea corporalã sau vãtãmarea corporalã gravã a acestuia, dacã acesta se aflã în exerciţiul funcţiunii pe timpul asigurãrii ordinii publice cu ocazia desfãşurãrii unei competiţii sau a unui joc sportiv ori pe timpul intervenţiei pentru restabilirea ordinii publice în astfel de situaţii sau pentru fapte îndeplinite în exerciţiul funcţiunii, anterior prezentate, constituie infracţiune şi se pedepseşte potrivit legii penale. Se dispune faţã de învinuit ori inculpat mãsura de siguranţã a interzicerii accesului la competiţiile sau jocurile sportive pe o perioadã de la 2 ani la 6 ani.

 7.INTERZICEREA ACCESULUI LA COMPETIŢII SAU LA JOCURI SPORTIVE 

** Sancţiunea contravenţionalã complementarãde interzicere a accesului la competiţiile sportive se consemneazã de cãtre agentul constatator în procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei, alãturi de sancţiunea contravenţionalã principalã aplicatã.

**** În cazul în care o persoanã, cu ocazia desfãşurãrii unei competiţii sau a unui joc sportiv ori în legãturã cu acesta, a sãvârşit o faptã prevãzutã de legea penalã potrivit art. 31-45, instanţa de judecatã sau, dupã caz, procurorul ia faţã de aceasta mãsura de siguranţã a interzicerii accesului la competiţiile sportive de genul celor la care fapta a fost sãvârşitã.

Persoanele faţã de care s-a dispus mãsura interzicerii accesului sub forma mãsurii de siguranţã de naturã penalã au obligaţia ca, pe timpul desfãşurãrii jocurilor sportive pentru care s-a dispus mãsura, sã se prezinte la cel mai apropiat sediu al poliţiei, jandarmeriei sau poliţiei de frontierã. Dupã aplicarea mãsurii de siguranţã, unitatea de jandarmi competentã teritorial îi notificã celui în cauzã aceastã obligaţie, ocazie cu care îi sunt comunicate acestuia urmãtoarele:
a) o prezentare a competiţiilor sau jocurilor sportive pentru care se aplicã mãsura de siguranţã, precum şi a locurilor şi datelor de desfãşurare a acestora;
b) o prezentare a celor mai apropiate sedii ale poliţiei, jandarmeriei şi ale poliţiei de frontierã faţã de domiciliul sau, dupã caz, reşedinţa celui în cauzã;
c) identitatea monitorilor de securitate care gestioneazã situaţia clubului sportiv al cãrui susţinãtor este cel în cauzã şi numerele de telefon la care aceştia pot fi contactaţi;
d) o prezentare a eventualelor sancţiuni aplicabile în cazul încãlcãrii interdicţiei sau obligaţiei prevãzute la alin. (1).
In situaţia în care cel în cauzã, din diferite motive, nu se poate prezenta la cel mai apropiat sediu al poliţiei, jandarmeriei sau poliţiei de frontierã pe timpul desfãşurãrii unui joc sportiv pentru care s-a dispus mãsura interzicerii accesului, acesta are obligaţia de a contacta telefonic unul dintre monitorii de securitate indicaţi la alin. (2) lit. c), pentru a-i comunica motivul neprezentãrii şi locul în care se aflã. 
Neprezentarea la cel mai apropiat sediu al poliţiei, jandarmeriei sau poliţiei de frontierã pe timpul desfãşurãrii unui joc sportiv pentru care s-a dispus mãsura interzicerii accesului, precum şi identificarea celui în cauzã într-un alt loc decât cel comunicat monitorului de securitate constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 500 lei la 1.500 lei sau prestarea a 120-200 de ore activitãţi în folosul comunitãţii.

Adauga un comentariu

*