Programul de formare continuă „Pedagogia diversităţii şi dificultăţile de învăţare” a fost proiectat şi dezvoltat ca rezultat al mai multor analize de nevoi realizate de specialiştii Casei Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău, în ultimii patru ani.El a fost acreditat de Ministerul Educaţiei, fiind purtător a 25 de credite profesionale transferabile. Până acum, programul a fost parcurs de 765 de cadre didactice.Această serie va debuta sâmbătă, 19 ianuarie 2013, la ora 9.00, la Sala „Ateneu” Bacău, unde sunt aşteptate peste 400 de cadre didactice din întreg judeţul.Cu această ocazie, sub egida Editurii Casei Corpului Didactic Bacău, va fi relansată lucrarea „Pedagogia diversităţii şi dificultăţile de învăţare”, coordonată de profesor formator Elena Hussar şi de prof. Gabriel Stan, care constituie un important și util suport de curs, pentru acest inedit program de formare continuă.Datele statistice prelucrate de instituţia de formare băcăuană, demonstrează preocuparea şi dorinţa cadrelor didactice de a participa la diferite programe de formare continuă, acreditate, sau avizate de Ministerul Educaţiei Naționale.Aşadar, în cadrul Ofertei de formare continuă a Casei Corpului Didactic „Grigore Tabacaru”, avizată, de fiecare dată integral de Ministerul Educaţiei, au existat în perioada 2006–2009, mai multe programe de formare, având ca tematică: diversitatea, interculturalitatea, formele alternative ale comunicării, intervenţia specializată şi dificultăţile de învăţare.De remarcat este însă şi faptul că numărul cadrelor didactice care participă la programe de formare continuă acreditate a crescut în mod constant, din anul 2006 şi până în prezent.Printre altele, dascălii băcăuani au optat în anii trecuţi şi pentru un program de formare continuă acreditat, care a vizat tematica largă a educaţiei incluzive, respectiv „Şcoala incluzivă – şcoală europeană”.El a fost parcurs de un număr record de cursanţi, peste 2100 de dascăli din învăţământul preuniversitar, de toate nivelurile, deopotrivă din mediul urban şi rural.Toate aceste aspecte subliniază preocuparea Casei Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău de a oferi cadrelor didactice programe care răspund nevoilor acestora şi ale instituţiilor din care provin, dar şi politicilor actuale în domeniul educaţiei.Un alt argument puternic, care a condus la promovarea acestui program, „Pedagogia diversităţii şi dificultăţile de învăţare”, este generat de preocuparea cadrelor didactice, dar şi a managerilor unităţilor de învăţământ preuniversitar de a găsi soluţii la schimbările majore care au loc în domeniul educaţiei, la numărul tot mai mare de elevi, de toate vârstele, care întâmpină dificultăţi de învăţare şi de necesitatea includerii în învăţământul de masă a elevilor cu cerinţe educaţionale speciale.Răspunsul pe care Casa Corpului Didactic “Grigore Tabacaru” Bacău îl oferă acestor preocupări din sistem, conduce la implementarea unor programe, care reflectă noile orientări pedagogice, ce susţin educaţia de calitate, tendinţă în care se înscrie şi programul de formare continuă acreditat „Pedagogia diversităţii şi dificultăţile de învăţare”. Totodată, programul beneficiază de o înaltă expertiză, deoarece echipa de formatori este formată din cadre universitare, profesori şi metodişti cu o bogată experienţă, recunoscută pe plan local şi naţional: prof. univ dr. Ecaterina Vrasmaş, conf. univ. dr. Traian Vrasmaş, conf. univ. dr. Alois Gherguţ, prof. Gabriel Stan, prof. Elena Hussar, prof. Mariana Crăciunescu, prof. Lucica Dandu, prof. dr. Livia Liliana Sibişteanu, prof. Elena Ungureanu, prof. Diana Ecaterina Aprodu, prof. Anghel Năstase şi prof. Roxana Ţâmpu. „Particularitatea acestui program rezidă din conţinutul său foarte specializat.Totuşi, acesta se adresează tuturor cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar. Remarcăm că în ultimii ani, colegii din judeţ şi nu numai, au manifestat un interes sporit faţă de proiectele şi programele noastre, situaţie care ne-a mobilizat, în sensul relansării acestui program.”, ne-a informat prof. Gabriel Stan, directorul C.C.D. Bacău.