Uite aşa, se joacă sârba, un pas dreapta, doi la stânga. Prezent mereu în hora guvernării, nimeni altul decât Oprea, se dovedeşte a fii cel mai bun jucător, atât pe stânga, cât şi pe dreapta. Este singurul şef de mafie, din Europa modernă, reevaluat, menţinut şi acceptat la guvernări. I-a oferit serviciile lui Năstase. L-a reevaluat Băsescu şi mai nou Ponta. Deşi iniţial era un trădător, USL-ul i-a solicitat ajutorul, pentru a da jos guvernul ungurenilor. Îl vedem acum ridicat pe scaunul de vicepremier. Nu mă mai miră nimic. Spre exemplu, ca în viitorul apropiat să mai primească o stea. Nedumerirea mea, nu e că o primeşte, ci unde o pune, pe piept, sau pe umăr. Nu înţeleg de ce să aduci un trădător lîngă tine, când după alegeri şi fără oamenii lui Oprea, se putea guverna lejer? Pare o dilemă aducerea ca vicepremier lângă Ponta. Mulţi nu văd benefică această apropiere, care în timp se va deconta. Mă tem totuşi, că nu mai este un act de voinţă din partea lui Ponta, ci mai de grabă, o impunere din exteriorul coaliţiei. Sunt mulţi din USL, care se simt deranjaţi de înfiinţarea acestui scaun la guvern. Vorbim totuşi de un şef de mafie personală, recunoscut mai de toată lumea. Să-l iei lângă tine, îţi asumi şi pierderile, dar per total probabil, câştigurile sunt mai mari. Să fie câştigurile interesului naţional sau ale intereselor nationale. Totuşi este o nuanţă deloc neglijabilă. Mulţi l-au crezut un izmenar pe Oprea. Inclusiv CTP-istul presei tatulisciene, cel mai, din cei zece. Încrâncenatul cu fruntea creaţă, a văzut în Oprea un individ care număra izmenele, pentru că atât văzuse Domnia Sa în armată, cât a fost. În pădurea presei româneşti mai întâlnim şi uscături. Ce să-i faci, mama proştilor e mereu gravidă. Specialitatea intendenţă astăzi, îţi asigură succesul în luptă. Reprezintă o specialitate de o puternică complexitate, cu o mare responsabilitate, care ocupă un loc foarte important în planul operaţional. E prea complicat pentru un CTP-ist, să priceapă calculele, tacticile, ori strategiile din bagajul de cunoştinte ale ofiţerului de intendenţă. Cunoştinţe căpătate de Oprea într-un proces de învăţământ, ce ţi-l poate oferi numai armata. Totuşi,putea să se abţină. Eu nu am avut indoieli, vizavi de capacităţile profesionale, ale lui Oprea, ci faţă de cele morale. Apelarea lui Năstase la un fost intendant, pentru a gestiona Rezervele naţionale, ne poate duce către multe ipoteze. Findcă numai cine nu ştie, poate rămâne ţeapăn când află, că acestea reprezintă o mină de aur. Legat de rezervele statului, sunt legate şi valori nebănuite de o minte lucioasă, învelită într-o frunte mare şi creaţă, ca a CTP-istului. Ori ce stivă de materiale de acolo, reprezintă un morman de bani, care tot cu motostivuitorul se ridică. În toate judeţele ţării sunt constituite aceste rezerve. Operaţiunile de preschimbare, achiziţie, completare, declasare, casare, etc, se execută într-o gamă largă de proceduri, care pot aduce venituri. Numai la MApN după redimensionarea armatei, există materiale care pot intra într-un circuit pe o gamă largă de proceduri. Atenţie ! şi totul se poate face numai din acte, iar evidenţele suportă mai ales acolo, unde controlul nu poate pătrunde, din cauza întunericului. Aşa cum am arătat mai sus, eu nu m-am indoit niciodată de capacitatea profesională a lui Oprea, ci de cea morală m-am indoit. Şi cred că nu sunt singurul, care mă indoiesc de această moralitate. Asta se mai întâmplă şi la horă. Când iei la dans trei femei, deja ţinute de alţi bărbaţi, devine o chestiune de moralitate în opnia acelor bărbaţi care le ţin. Şi pentru mine intrarea asta în politică în haina militară, e ca şi cum, ai intra pe uşa bordelului. Asta, nu poate aduce decât un deserviciu armatei. Închipuiţi-vă că acest om a primit patru stele de general, pentru serviciile politice aduse unor puteri politice şi nici-o stea de general nu a luat-o în cazarmă. Va rămâne în istoria armatei, ca unul care a participat în rol de manechin, la ridiculizarea ceremonialului de ridicare în gad, la nivel înalt. A fost deschizător de drum, pentru avansările la bliţ. Prin el, s-a aruncat în derizoriu acest eveniment. Nimeni acum nu mai crede, în corectitudinea avansărilor pe merit, la gradul de general. Este de înţeles că ceea ce s-a întâmplat în ultimi doi ani, legat de pensiile militare şi corectitudinea stabilirii lor, atârnă şi de gradul de moralitate a acestui personaj. Nu putem trece peste faptul, că şi-a dorit un electorat de partea lui, pe care nu putea să-l aibă, decât dacă-i stimula. Şi l-a găsit în rândul pensionarilor militari în vărstă şi a foşti militari care au fugit mai tot timpul de regimul cazon. Metoda de calcul inventată de OuG 1/2011, care nu are suport juridic, pentru că în statele de plată ale militarilor nu a figurat o reţinere de contribuţie la un fond de pensii, aruncă în sus, pensiile acestora, ca urmare a folosiri cu totul nejustificat, salariu mediu pe econ. naţ. din perioadele istorice parcurse. Este justificată metoda de calcul pentru civili, acolo unde a existat acestă contribuţie, dar nu în cazul militarilor care au fost remuneraţi după alte pricipii specifice, pe bază de solde. Tind să cred că totul s-a înfăptuit cu bună ştiinţă, pentru că discriminările sunt la vedere, chiar pe alocuri recunoscute de beneficiarii acestor majorări. Unii exprimându-se, că au intenţia să-i pună de o parte în eventualitatea restituirii lor, tocmai ca o confirmare a nefirescului. Este de înţeles faptul, că numai un asemenea individ cu interese politice, putea să facă, ce nu a făcut nimeni timp de 150 de ani. Să dărăme scara valorică şi ierarhică statuată în armată. Fuga după bani a existat din todeauna şi la militari, cu precădere în comunism, pentru că a oferit o arie largă de activităţi în afara cazărmilor, unde militarii au putut alerga, practicând adesea acest sport. Acum nu mai există posibilitatea de a obţine mai mulţi bani, decât în teatrele de operaţiuni, unde nu se mai îngrămădesc. Dar în comunism a existat o adevărată competiţie pentru a beneficia, pe lângă solde şi de stimulentele destul de substanţiale, din extrabugetare, acordate lunar, trimestrial, semastrial şi anual. Anexa 3 art.8 care nu clarifică în nici un fel natura veniturilor asimilate salariale, încăt, la şi altele, pot fi colectate toate stimulentele acordate, inclusiv cele primite de informatorii securităţii, pentru că tot pe state se achitau, ceea ce este de o imoralitate şi o discriminare nemaintâlnită. Nu văd de ce unii militari, să aibă o dublă dimensionare a pensiilor, în raport cu cei care au fost selectaţi , pentru asigurarea operativităţi unităţilor luptătoare. Şi iar întreb. Dacă nu ai contribuit la un fond de pensii, de ce calculat punctul de pensie să fie la fel, ca la cel care a contribuit? Presupunând că şi tu ai fi putut contribui. Iauzi… brâul……! Aloooo! Ponta…. întreabă tu mafia personală, care vrea să guverneze-n ţară; Cum ia naştere un punct de pensie, dacă lipseşte elementul juridic? adică contribuţia.Am şi eu o nedumerire. Ce raţiuni a determinat trecerea Apărării la PSD ? Col.(r ) Constantin Nour