CJPC Bacau, tot mai activ!

De cand a fost instalat la conducerea Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Bacau, Alin  George Nastasa n-a stat deloc cu mainile in san. Zecile de controale pe diferite tematici i-au facut atat pe furnizorii de servicii catre populatie, dar mai ales pe consumatorii din judetul  Bacau sa simta ca exista cineva care ii protejeaza atunci cand, fie cumpara un frigider sau schimba o suta de euro, fie atunci cand cumpara alimente. Sin in martie, la fel ca si in februarie, comisarul sef adjunct al CJPC Bacau, Alin George Nastase, a prezentat din nou, intr-o conferinta de presa ce tinde sa devina traditionala, o sinteza a activităţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bacau desfasurata in februarie.  Au fost organizate 280 acţiuni de control, s-au aplicat 107 avertismente  si 127 amenzi, valoarea totala a amenzilor fiind de 264.800 lei. S-au inregistrat 108 reclamatii.

Tematici de control dispuse de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor 

Tematică de control privind respectarea conformităţii, calităţii, condiţiilor de comercializare şi etichetare a alimentelor comercializate în unităţile de alimentaţie publică ( restaurante, baruri, pizzerii, fast-food-uri ). 

S-au efectuat acţiuni de control la 24 operatori economici  la care s-au aplicat 10 avertismente şi 16 amenzi în valoare de 22 750 lei. Principalele abateri constatate au fost: lipsă etichete la diverse sortimente de băuturi alccolice, lipsă informaţii despre gramaje, lipsă sistem de ventilaţie în saloanele de fumători, lipsă traducere în limba română a informaţiilor de pe produse, lipsă indicatoare privind destinaţia spaţiului (fumători sau nefumători), lipsă autorizaţie de funcţionare ţi lipsă plachetă INFOCONS.

Tematică de control privind aplicarea prevederilor OUG 96/2002 pentru acordarea produselor lactate şi  panificaţie elevilor şi şcolarilor. 

Au fost efectuate un număr de 17  acţiuni de control prin care nu s-au aplicat sanţiuni. S-a verificat modul de depozitare a produselor lapte-corn, încadrarea în cadrul datei limită de consum, existenţa declaraţiilor de conformitate  precum şi periodicitatea primirii şi distribuirii produselor.

Tematică de control  pentru verificarea respectării drepturilor consumatorilor la patinoare.

S-au efectuat acţiuni de control la 2 operatori economici prin care nu s-au aplicat sancţiuni. S-au verificat următoarele aspecte: afişarea, în mod vizibil şi într-o formă neechivocă, a listei serviciilor prestate (închirieri echipamente, comercializarea diverselor produse etc.) (art 18 din OG 21/1992 (r2), cu modificările şi completările ulterioare); afişarea, în mod vizibil şi într-o formă neechivocă a tarifelor şi preţurilor practicate (art. 25 din O.G. nr. 21/1992 (r2), cu modificările şi completările ulterioare) şi  legalitatea funcţionării.

Tematică de control  pentru verificarea respectării  prevederilor legale la comercializarea produselor cosmetice.

S-au efectuat acţiuni de control la 29 operatori economici la care s-au aplicat 16 avertismente şi  21 de amenzi în valoare de 37 000 lei. Au fost oprite temporar de la comercializare produse cosmetice în valoare de 6 890 lei şi  oprite definitiv de la comercializare produse expirate în valoare de 1280 lei.             Principalele abateri constatate au fost:  încadrarea în termenul de  valabilitate,  informaţiile de pe produse nu erau  traduse în limba română, lipsa listei îngredientelor,  lipsa precauţiile speciale la utilizare (unde este cazul), lipsa numărului de telefon INFOCONS afişat la loc vizibil, lipsa preţurilor şi lipsa autorizaţie de funcţionare.

Tematică de control  pentru verificarea respectării  prevederilor legale la prestarea serviciilor de  schimb valutar.

S-au efectuat acţiuni de control la 21 operatori economici, la care s-au aplicat 6 avertismente şi11 amenzi în valoare de 24 000 lei. Principalele abateri constatate au fost: lipsa afişării în exterior şi în interior a informaţiilor privind cursurile de schimb valutar, lipsa formularului de acceptare a tranzacţiei  pe format A 4, lipsa  unei proceduri privind anularea tranzacţiei.

„Controale vor  avea loc si in martie, pe alte tematici, iar activitatea Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorului va fi adusa, prin intermediul presei, la cunostinta consumatorilor bacauani. Speram ca deficientele sa fie din ce in ce mai rare, iar agentii economici sa inteleaga faptul ca trebuie sa respecte legile si in materie de servicii oferite populatiei”, a declarat Alin George Nastasa.

Adauga un comentariu

*