In cadrul proiectului ”Schema inovativa de adaptabilitate specifica sistemului cameral romanesc” – SIAS finantat prin POSDRU 2007-2013, cofinantat din Fondul Social European si derulat de Camera de Comert, Industrie si Agricultura Timis in parteneriat cu Camerele de Comert din județele Bacau, Brasov, Prahova, Satu – Mare si Valcea, Universitatea de Vest Timisoara, Escola Profissional Cristóvăo Colombo (Portugalia) si MONDIMPRESA – agentie a Uniunii Camerelor de Comert din Italia se desfasoara:
- formarea personalului prin “tutoriat” (training on the job) care asigură transferul de expertiză şi experienţă de la patru salariaţi cu vechime (directori, şefi servicii, oficii, etc.), catre opt noi angajaţi din CCI Bacau, care are loc in perioada aprilie – septembrie 2013;
- schimbul de experienta la nivel national cu tema ”Utilizarea Tehnologiei Informatiei si Comunicarii in activitatea Camerelor de Comert si Industrie” din perioada 04 – 07 iunie 2013;
- schimburi de experienta si bune practici la nivel international la partenerii din Italia si Portugalia, in lunile iulie si septembrie 2013, care vor asigura modalităţi de adaptabilitate pentru organizaţii şi creşterea productivităţii muncii prin diversificarea şi mărirea volumului de servicii oferite.
Activităţi la care au participat salariaţi din cadrul CCI Bacău:
- cursuri autorizate “Consultant cameral” şi “Managementul şi organizarea muncii” – 22 persoane;
- schimburi de experienţă şi bune practici desfăşurate la Bacău, Braşov, Râmnicu Vâlcea, Satu Mare, Ploieşti şi Timişoara – 26 persoane.
Tematicile abordate:
- reprezentarea şi apărarea intereselor membrilor – funcţia consultativă;
- organizarea de târguri şi expoziţii;
- organizarea de cursuri;
- camerele în relaţiile cu clienţii / terţii;
- facilităţi oferite firmelor de natura “ajutorului de minimis”;
- servicii pentru sustenabilitatea financiară a camerelor de comerţ;
- proiecte de finanţare pentru terţi;
- proiecte pentru Camerele de Comerţ şi Industrie; parteneriate.
ü elaborare de proiecte cu parteneri;
ü experienţe în colaborarea cu partenerii de proiect;
ü parteneriate în organizarea de conferinţe, seminarii şi alte evenimente în cadrul proiectelor;
- organizarea de evenimente
ü misiuni economice – metodologie, proceduri, documente, exemple de bune practici;
ü parteneriate de afaceri;
ü prezentări de firmă;
ü conferinţe, seminarii;
ü manifestarea “Topul firmelor” – metodologie, procedură şi mod de organizare.
SIAS/SP/MV/1 ex
- elaborarea de “Publicaţii specifice“ – lucrări de specialitate pentru uzul salariaţilor din sistem:
- Manualul Consultantului Cameral;
- Carta Camerală;
- Ghidul Serviciilor care pot fi oferite de CCI – urile din România.*
De remarcat că activităţile desfăşurate în cadrul proiectului au un pronunţat caracter interactiv care permit salariaţilor implicaţi să utiilizeze cele mai bune practici din sistemul cameral şi să pună bazele unor acţiuni comune viitoare între Camerele de Comerţ şi Industrie participante.Vizitele la Camere de Comerţ şi Industrie, Centre de Afaceri şi Expoziţii şi unităţi reprezentative, asigură cunoasterea modului de relaţionare cu firmele, modalităţile de rezolvare a problemelor cu care se confruntă agenţii economici în activitatea lor dar şi în relaţiile cu autorităţile. Toate propunerile cuprinse în formularele de „bune practici”, acţiuni comune” şi “chestionare de evaluare” împreună cu cele care rezultă în discuţiile dintre conducerile camerelor participante, fac obiectul unor demersuri (memorii, intervenţii, întâlniri etc.) întreprinse de Sistemul Cameral, în vederea îmbunătăţirii activităţii Camerelor de Comerţ şi Industrie din România.