Dan Şova a demisionat, marţi, din funcţia de ministru al Transporturilor, urmând să se retragă la partid pentru a lucra pentru campania electorală pentru prezidenţiale. „Am decis să mă dedic în următoarele luni obiectivului politic de a câştiga alegerile prezidenţiale”, a spus el, după ce şi-a anunţat plecarea din guvern. El a dat asigurări că „vom face tot ce putem pentru a aduce la Cotroceni un om tânăr, un camarad”.
Şova a trecut marţi în revistă activitatea sa în fruntea Ministerului Transporturilor şi a Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură, precizând, printre altele, că a inaugurat 242 de kilometri de autostradă, a reuşit un grad de absorbţie de fonduri europene pe Transporturi de 148%, „a promovat proiecte noi de autostrăzi”, între care Seberş-Turda şi Comarnic-Braşov şi a scăzut cheltuielile pentru deszăpezire cu 42%. „Cum poate fi vorba de incompetenţă când pentru prima oară ştim exact ce avem de făcut în următorii şase ani?”, s-a întrebat retoric Şova, arătându-se deranjat de acuzaţiile de incompetenţă ce i-au fost aduse de social-democraţi.
Un subiect asupra căruia a ţinut să insiste a fost cel al autostrăzii Comarnic-Braşov, al cărei contract nu a fost semnat încă, după ce în luna decembrie anul trecut a fost anunţat câştigătorul contractului de concesiune. „Motivul întârzierii a ţinut de discuţiile dintre câştigătorul licitaţiei şi finanţatori, BEI, BERD, Banca Mondială. Nu a depins de CNADNR, Guvern. Este o discuţie tehnică între finanţatori şi câştigătorii licitaţiei (asocierea Vinci-Strabag-Aktor n.n.)”, a motivat Dan Şova întârzierea semnării contractului pentru autostrada Comarnic-Braşov.
El a anunţat că în momentul predării mandatului de la Transporturi, „în următoarele zile”, va face un bilanţ al activităţii sale ministeriale.
sursa: gandul.info