Primul pas în cazul în care vrei să fii un om mai organizat este să te apuci de un To-Do list (vasăzică o listă în care treci toate lucrurile pe care trebuie să le faci), dar asta nu-i de ajuns.
Majoritatea oamenilor care se apucă de un To-Do list nu se ţin de el mai mult de 3 zile tocmai pentru că acesta este dezorganizat, greu de înţeles şi nu este de prea mare ajutor.
Există lucruri în viaţa asta pe care le faci o singură dată… şi e de ajuns! Nu ai nevoie să repeţi asemenea experienţe unice.
Şi aşa m-am gândit că poate ar trebui să facem o listă cu astfel de experienţe revelatoare, inspiraţionale, motivatoare.
Unde se face un To-Do list?
Este foarte important să nu-ţi faci lista oriunde! Nu este de ajuns să deschizi un caiet şi să treci pe ultima pagină din el cele 5 lucruri pe care trebuie să le faci în ziua respectivă. Lista trebuie s-o vezi des! Cât mai des! Poate chiar mereu!
Este foarte important să nu pui în aceaşi listă ceea ce ai de facut pentru următoarea oră şi ceea ce trebuie sa faci pentru luna viitoare. Fă liste diferite. Şi chiar dacă lista cu lucrurile de durată e mai mică, nu uita că şi ea trebuie să fie vizibilă.
Nu lăsa lista să te frustreze
Dacă faci un To-Do list, îl faci tocmai ca să te ajute. Deci nu îi permite să te frustreze, nu-i permite să te enerveze. Tu faci lista, nu lista te face pe tine. Încearcă să faci o listă realistă, relativ flexibilă, nu exagera. Îţi cunoşti limitele: nu pune 10 acţiuni într-o oră dacă ştii că după 3 acţiuni făcute trebuie să-ţi iei liber vreme de două cafele.