Publicații online de știri precum Daily Beast și Slate au reluat caricaturile, însă instituții de presă majore, printre care New York Times, Wall Street Journal, Reuters și Associated Press, au evitat acest lucru. Liniile lor directoare cer să se evite publicarea de imagini sau de alte materiale care ar putea aduce atingere sensibilităților religioase, scrie Reuters. „După o analiză atentă, editorii (New York) Times au decis că descrierea caricaturilor vizate le-ar oferi cititorilor suficiente informații pentru a înțelege evenimentul”, a explicat, prin e-mail, purtătoarea de cuvânt a companiei New York Times, Danielle Rhoades Ha. Bill Marimow, editor al Philadelphia Inquirer, a declarat pentru Reuters că publicația sa nu va reproduce ‘sub nicio formă’ caricaturile, respingând „ideea de a insulta în mod gratuit zeci de milioane de musulmani, în loc de a descrie ceva prin cuvinte”. Associated Press are o politică veche de a se abține de la a folosi imagine provocatoare, a declarat pentru Reuters purtătorul de cuvânt al agenției americane, Paul Colford. Wall Street Journal a publicat totuși câteva caricaturi provocatoare din Charlie Hebdo, unele dintre ele ridiculizând marile religii, inclusiv islamul, însă niciuna nu îl înfățișa pe profetul Mahomed. „Angajații noștri responsabili cu informațiile internaționale sunt dedicați relatării și publicării de știri și explicării contextului lor și vom continua să facem acest lucru, în pofida evenimentelor teribile de astăzi (n.r. — miercuri). Făcând acest lucru, ne dedicăm în fiecare zi valorilor centrale ale libertății presei”, a explicat într-un comunicat transmis pe e-mail Gerard Baker, redactorul-șef al Wall Street Journal. Associated Press a precizat că a decupat o fotografie din 2012 cu editorul Charlie Hebdo Stephane Charbonnier, ucis în atac, pentru a exclude o caricatură cu Mahomed dintr-o revistă pe care el o ținea în mână.