ISUJ Bacau, in slujba bacauanilor

În anul 2014, Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Maior Constantin Ene” al judeţului Bacău, componentă a Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă şi forţă de protecţie din cadrul Sistemului de Securitate şi Apărare Naţională, a desfăşurat la nivelul zonei de competenţă acţiuni în domeniul apărării vieţii, bunurilor şi a mediului împotriva incendiilor şi dezastrelor, precum şi al realizării măsurilor de protecţie civilă şi prevenire, monitorizare şi gestionare a situaţiilor de urgenţă. Multiplicarea riscurilor nonmilitare la adresa securităţii naţionale, la care pot fi adăugate evenimentele cauzatoare de victime omeneşti, distrugeri de bunuri etc. cu care s-au confruntat structurile specializate în ultimii ani, a impus reevaluarea, identificarea şi implementarea unor mecanisme operaţionale eficiente, bazate pe managementul integrat al situaţiilor de urgenţă, pe un nou concept de cooperare interministerială, multidisciplinară, pe punerea în comun a tuturor capabilităţilor şi valorificarea expertizei întregului spectru de instituţii cu atribuţii în materie, într-un format care să acopere toate nevoile operaţionale rezultate în urma acţiunii factorilor generatori de situaţii de urgenţă. Încă de la începutul anului, prin apariţia Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 1/2014, la nivelul ministerului s-a înfiinţat Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă, structură operaţională cu atribuţii de coordonare, cu caracter permanent, la nivel naţional, a activităţilor de prevenire şi gestionare a situaţiilor de urgenţă, asigurarea şi coordonarea resurselor umane, materiale, financiare şi de altă natură necesare restabilirii stării de normalitate, inclusiv primul ajutor calificat şi asistenţa medicală de urgenţă în cadrul unităţilor şi compartimentelor de primire a urgenţelor, condus de un secretar de stat.Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce-i revin, inspectoratul nostru a colaborat cu structurile Ministerului Afacerilor Interne din teritoriu, cu cele din cadrul Sistemului de Securitate şi Apărare Naţională, precum şi cu celelalte instituţii ale administraţiei publice locale, componente ale Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Bacău.Concomitent cu eforturile depuse pentru îmbunătăţirea cadrului normativ, creşterea eficienţei structurii funcţionale şi aplicarea legalităţii, o atenţie deosebită s-a acordat monitorizării evoluţiei situaţiei operative şi perfecţionării concepţiei de organizare, conducere şi desfăşurare a acţiunilor de intervenţie.

OBIECTIVE STRATEGICE 

Obiectivul fundamental al activităţii desfăşurate la nivelul instituţiei în anul 2014 a urmărit eficientizarea acţiunilor de prevenire şi gestionare a situaţiilor de urgenţă, în vederea menţinerii sub control a riscurilor şi asigurarea stării de normalitate a vieţii comunităţilor umane.Potrivit Planului strategic sectorial, obiectivele generale urmărite pe parcursul perioadei supuse evaluării au fost:

  • realizarea unei preveniri cu caracter proactiv în scopul reducerii factorilor de risc, îndeosebi a celor specifici dezastrelor naturale;
  • îmbunătăţirea calităţii gestionării situaţiilor de urgenţă şi asigurarea unor condiţii superioare pentru managementul tipurilor de risc;
  • întărirea capacităţii operaţionale prin asigurarea unei înzestrări corespunzătoare şi pregătirea continuă a personalului;
  • continuarea perfecţionării cadrului normativ-juridic, în scopul abordării unitare a problematicii specifice de către toate componentele Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă şi optimizarea cadrului organizatoric al unităţii, pentru asigurarea funcţionării structurilor la parametri maximi.

Printre obiectivele specifice avute în vedere şi pentru anul 2014, s-au numărat:

  • creşterea gradului de profesionalism şi operativitate la intervenţii şi misiuni a subunităţilor de intervenţie;
  • cunoaşterea caracteristicilor, formelor de manifestare a riscurilor teritoriale, în vederea realizării unei concepţii unitare, viabile, de protecţie a populaţiei;
  • informarea preventivă şi pregătirea populaţiei şi salariaţilor;
  • asigurarea fluxului informaţional/decizional, încă din faza de identificare a surselor de risc, monitorizarea factorilor de risc şi a măsurilor de prevenire.

Adauga un comentariu

*