Pentru ca un restaurant sa reziste pe piata si sa fie mereu plin, ingredientele sunt multe, iar reteta nu este standard. Pe langa locatie, tipul de bucatarie, mobilier, atmosfera si utilitati, angajatii sunt de o importanta cruciala plecand de la chef, la bucatari, respectiv la chelneri.
Iata care sunt cele mai importante aspecte de care depinde succesul unui restaurant, potrivit Entrepreneur.com:
O identitate foarte puternica a meniului
Mancarea este cea mai importanta intr-un restaurant. Ea ii confera identitate acestuia si il ajuta sa-si fidelizeze clientii. Poti atrage atentia clientilor prin mai multe strategii:
unicitatea meniului: daca poti sa faci mancarurile traditionale cu 10% mai bune, reinventandu-le sau investind in ingrediente de calitate, clientii vor observa asta.
foloseste produse locale. Trendul peste tot in lume este ca restaurantele sa foloseasca produse locale, de sezon. Nu doar ca aceasta varianta sustine economia locala, dar si mancarurile vor fi mai fresh si mai gustoase.
investeste in bucatarul-sef. Degeaba ai cele mai bune ingrediente daca chef-ul tau nu stie sa le puna in valoare.
Angajati de calitate
Trebuie sa iti alegi ca angajati persoane pasionate de mancare si de industria restaurantelor. Altfel, risti sa-ti pierzi clientii, pentru ca nu se vor intoarce intr-un loc in care servirea este proasta, desi mancarea este foarte buna. Oamenii vor sa fie respectati si tratati bine atunci cand ies la restaurant.
Cum poti sa-ti formezi o echipa foarte buna?
Creeaza un set de valori si reguli pentru toata lumea, astfel incat sa obtii o echipa bine inchegata.
Tine-le trainiguri. Angajatii tai trebuie sa stie foarte clar ce presupune jobul lor. De asemenea, asigura-te ca stiu cum sa se comporte cu clientii in orice situatie.
Solicita-le feedback. Ca angajator, trebuie sa comunici permanent cu echipa care iti tine restaurantul pe drumul cel bun. Feedback-ul in timp real este esential. De asemenea, ei pot veni cu idei foarte constructive.
O gazda primitoare
Putine persoane iau in considerare acest aspect, insa un restaurant care are o gazda la intrare, care sa socializeze cu clientii, poate face diferenta si ii poate fideliza. Aceasta poate fi ori un manager foarte bun care sa stie tot ce misca, ori poate fi chiar proprietarul restaurantului.
Sursa: www.foodstory.ro