Managementul relationarii cu presa orgaqnizat de CCD Bacau

Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău a organizat, în premieră, programul de formare continuă „Managementul relaţionării cu presa”, avizat de Ministerul Educaţiei şi destinat personalului de îndrumare, conducere şi control din învăţământul preuniversitar.

Acesta s-a desfășurat la Colegiul „Mihai Eminescu” Bacău şi a fost susţinut de Constantin Dănuţ Căldăraru, doctor în ştiinţele educaţiei, membru al Uniunii Ziariştilor Profesionişti din România. Pe parcursul celor 40 de ore, peste 30 de cursanți au parcurs următoarele module: ”Strategii de monitorizare, măsurare şi înregistrare a evenimentelor media”, ”Tactici de moderare, facilitare şi creare de genuri publicistice” și ”Managementul relaţionării cu presa şi al comunicării publice”.Formatorul a făcut o prezentare generală a peisajului jurnalistic local și național, evidențiind toate mijloacele mass – media.De asemenea, a remarcat rolul pe care presa, în general, îl are în raport cu activitatea și profilul instituțiilor, care se ocupă de educație și formare.Managerul unei astfel de organizații, trebuie să fie un bun comunicator, așadar, una din funțiile sale, fiind îndeplinită.Relaţionarea cu reprezentanţii mass – media, nu poate fi decât sugerată. Ea se bazează pe unamism şi profesionalism.Organizația școlară nu poate ignora comunicarea în spațiul public. Pe lângă strategiile discursive, contează și tacticile pertinente, ale căror semnificații se regăsesc în alegerea canalurilor de comunicare.Astfel, presa scrisă, radioul și televiziunea devin aliatele organizației școlare, atunci când își fac știută preocuparea pentru integrarea lor  în viața socială a comunității, sau pentru informarea masei comunitare despre misiunile, finalitățile și propriile strategii de predare-învățare-evaluare. Discursurile mass-mediei devin imediat vectorii de imagine a organizației școlare. ”Misiunile managerilor școlari devin sensibile, tocmai din cauza retoricii mediei universale. Cunoașterea stilurilor funcționale valide în comunicarea mediei scrise și a celei audiovizuale, creează premisele unui succes de lungă durată, echivalent cu o considerație publică incontestabilă.Relațiile organizației școlare cu mass-media, nu se pot construi decât pe o planificare științifică, pe cunoașterea tehnicilor de comunicare publică, precum și pe realizarea unei filozofii relaționale în rândurile membrilor instituției. Ziarul, radioul sau televiziunea pot lansa în universul comunicării mesajele pe care managerul le apreciază drept organizate, argumentate și armonizate”, consideră dr. Constantin Dănuţ Căldăraru.Ignorarea eticii profesionale, în ceea ce privește informarea publică, pune într-o lumină puțin favorabilă respectiva publicație, sau mijlocul audiovizual.Experiența de relaționare cu jurnaliștii acreditați ai instituției se câștigă, atât prin cercetarea domeniului de comunicare, cât și prin exersarea în câmpul construirii, prelucării, lansării și receptării mesajelor cu miză publică.Școala, ca model de consolidare a personalității morale și a potențialului de cunoaștere, are nevoie de comunicare, de discurs, de imagine și de presă.Misiunile ei, finalitățile și filiațiile, cu idealurile educaționale și culturale, trebuie promovate și oferite publicului de masă.Atitudinile, mentalitățile, așteptările și experiențele beneficiarilor educației, devin stimuli în procesul de formare, sugerează o măreție a ideii de perfecționare și generează o emoție pozitivă pentru acțiunea educațională.Parametrii școală-presă, cu semnificații în ecuația comunicării publice, se înscriu în intervalul cu mărimi pozitive, dacă se respectă criteriile de informare, mesajele au simplitate, claritate și proximitate, iar adevărul conține idei, a căror proveniență se articulează pe experiențele directe, indirecte, sau pe observațiile standardizate.Școala, pentru a își însuși noi roluri sociale, sau pentru a se organiza cu propriile resurse, va fi obligată să aibă consonanță cu modelele comunicării moderne, ale căror reflectări sunt detectate în politicile sectoriale, în strategiile de marketing educațional, ori în discursurile publicitare. ”În contextul actual de evoluție a organizației școlare, în sistemul educațional românesc, credem că un asemenea curs este util, venind în sprijinul personalului de îndrumare, conducere și control din învățământul preuniversitar. Competiția, de altfel firească, chiar și între unitățile din învățământul de stat, se manifestă și în mass – media.Așadar, un manager care își promovează în mod eficient și onest instituția, poate asigura acesteia, succes și viabilitate”, ne-a declarat profesorul Gabriel Stan, directorul CCD Bacău.

 

 

Adauga un comentariu

*