Banca Comerciala Romana (BCR) a tranzactionat 3 tone de aur in cei 8 ani de cand a inceput sa distribuie aur prin unitatile bancii.
Pe parcursul anului 2016 vanzarile de aur au avut o evolutie ascendenta. Trendul descrescator multi anual al pretului aurului pare ca s-a inversat. Cererea a crescut datorita riscurilor aparute in pietele financiare, dar si ca urmare a randamentelor mici sau partial negative ale bondurilor guvernamentale de pe pietele dezvoltate europene.
„De-a lungul timpului, aurul s-a dovedit a fi una din cele mai sigure forme de pastrare a averilor. In ciuda fluctuatiilor de pret, valoarea aurului a adus stabilitate portofoliului investitional. Intr-un climat economic dificil sau instabil, aurul este un activ de refugiu, esential fiecarui portofoliu. Multi experti recomanda ca un procent de 5-10% din portofoliul pe termen lung al investitorilor privati sa fie reprezentat de investitia in aur fizic. Sa nu uitam ca cine are aur, are intotdeauna bani. Aurul este o valuta internationala care se tranzactioneaza 24/24 ore in lumea intreaga.” a declarat Laura Hexan, Sef Departament Vanzari Retail, Piete Financiare.
Clientii care cumpara aur la BCR sunt in proportie de 60% barbati, cu varsta intre 30 si 50 de ani.
Cele mai cautate produse sunt ducatii si lingourile de 10g. Cererea in scop investitional este in special pentru lingouri de dimensiuni medii sau mari: 100g, 250g, 500g sau 1000g. Lingourile de 20g sunt solicitate mai ales in perspectiva unei vanzari ulterioare.
Un trend important il reprezinta achizionarea monezilor de aur pentru cadouri pentru momente speciale cum ar fi botezul, ziua de nastere sau nunta.
Lingourile oferite de BCR sunt marca Munze Osterreich- produse de compania elvetiana Argor Heraeus si clasificate „good delivery”. Avand puritatea 999.99%, ele pot fi regasite in urmatoarele gramaje: 2g, 5g, 10g, 20g, 50g, 100g, 250g, 500g si 1000g. Cele de 5 si 10 g sunt lingouri „ KINEBAR”, avand ca design faimosul lipitan al scolii spaniole de calarie din Viena. Acest lingou se bucura de o mare apreciere, putand fi transformat in bijuterie.
Alaturi de lingouri, iubitorii de aur pot cumpara de la BCR monede Vienna Philharmonic in 4 variante (o uncie, ½, ¼ si 1/10 uncie). monede Krugerrand (Africa de Sud) in 4 variante si Ducat (Austria).
Banca Comerciala Romana (BCR), membră a Erste Group, este cel mai important grup financiar din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, pensiilor private si a băncilor de locuinţe. BCR este banca Nr.1 în România după valoarea activelor (14,4 mld EUR), banca Nr.1 după numărul de clienţi şi banca Nr.1 pe segmentele de economisire şi creditare. BCR este cel mai valoros brand financiar din România, după gradul de încredere al clienţilor şi după numărul celor pentru care BCR este principală instituţie cu care fac banking.
BCR oferă gama completă de produse şi servicii financiare prin intermediul unei reţele de 22 de centre de afaceri si 23 de birouri mobile dedicate companiilor şi 510 unităţi retail localizate în majoritatea oraşelor din întreaga ţară cu peste 10.000 de locuitori. BCR este banca Nr.1 din România pe piaţa tranzacţiilor bancare, clienţii BCR având la dispoziţie cea mai mare reţea naţională de ATM – peste 2.000 de bancomate şi POS – 13.500 de terminale pentru plată cu cardul la comercianţi, precum şi servicii complete de Internet banking, Mobile Banking, Phone-banking şi E-commerce.
Erste Group este unul dintre principalii furnizori de servicii financiare din estul Uniunii Europene. 46.500 de angajati deservesc 16.2 milioane de clienti in cadrul a 2.800 de filiale din 7 tari (Austria, Republica Ceha, Slovacia, Romania, Ungaria, Croatia, Serbia). La sfarsitul primului trimestru din 2015, Erste Group detinea active totale in valoare de 202,6 miliarde EUR si inregistra un raport cost/venituri de 56,1 %. Indicele capitalului comun de rangul 1 (Basel 3 implementat integral) s-a situat la 10,2%.